wellcome to nano world(think different)

be weblage Aron joon va mahdis joon khosh omadin nazar yadeton nareha

اگر یک کاربر سیستم عامل مک باشید و دنبال یک لپ تاپ باریک با طراحی فوق العاده زیبا و سبک بگردید تکلیف تان مشخص است: پول هایتان را جمع می کنید و یک مک بوک ایر می خرید! اما اگر کاربر ویندوز باشید در دنیای لپ تاپ های باریک و سبک انتخاب های نسبتا زیادی وجود دارد اما واقعیت این است که بیشتر آنها دلچسب و راضی کننده به حساب نمی آیند. نارنجی خوان ها پیش از این با

شش جایگزین مناسب ویندوزی برای مکبوک ایر

آشنا شده اند.



می توان گفت که در حال حاضر برجسته ترین عضو این لیست، لپ تاپ سری ۹ سامسونگ است که به عنوان یکی از بهترین لپ های های باریک، با طراحی زیبا و سخت افزار قدرتمند علاقمندان زیادی را به سوی خودش جلب کرده است. این لپ تاپ با مدل NP900X3A در اختیار نارنجی قرار گرفته تا مورد بررسی قرار گیرد. سعی شده در این مطلب، تا حد امکان خصوصیات، قابلیت ها و ایرادات این محصول مورد بررسی قرار گرفته و تشریح شود.

نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390برچسب:,ساعت 17:42 توسط Aron va mahdis| |

«آی‌فون ۵ به صورت کامل طراحی مجدد شده است. این پروژه، خیلی بزرگ است و استیو همه وقت‌اش را صرف آن کرد. او در طراحی آی‌فون ۴S دخالت نکرد، به خاطر این که وقت‌اش محدود بود.»

اما به راستی چه شد که برخلاف گمانه‌زنی‌های اولیه و آن همه طراحی مفهومی concept که ما در چند ماه قبل می‌دیدیم، خبری از آی‌فون ۵ نشد، ایا اپل از اول قصد نداشت که آی‌فون ۵ را روانه بازار کند؟ آیا قرار بود همین آی‌فون ۴S با نام آی‌فون ۵ معرفی شود؟

با استفاده از اطلاعات محدود به دست‌آمده از مدیران کارخانه Foxconn چین که در آن آی‌فون و قطعاتش سر هم می‌شوند و شنیده‌هایی از کارمندان اپل و شرکت‌های مخابراتی می‌شود قطعات پازل را کنار هم قرار داد و تا حدودی پی به حقیقت ماجرا برد.

آی‌فون ۴S قرار بود که در همان زمانی که نسخه پنجم iOS معرفی شد، یعنی در جریان همایش WWDC در اواسط خرداد امسال معرفی شود. اگر خواننده «یک پزشک» بوده باشید، خبرهای مربوط به آن همایش را خوانده‌اید. در آن همایش، گفته شد که در نسخه جدید iOS، یک پیام‌رسان فوری خواهیم داشت، توییتر به صورت پیش‌فرض در ساختار iOS گنجانده خواهد شد، خبر از سرویس ابری اپل یا iCloud داده شد و چند اپلیکیشن فرعی هم معرفی شد که تا حدی کپی اپلیکیشن‌های موفق موجود در بازار بودند.

اما کارها مطابق میل اپل پیش نمی‌رفت، در فوریه سال میلادی جاری (بهمن ماه ما) اپلی‌ها که مشغول ادغام کدهای برنامه «سیری» با iOS بودند، متوجه شدند که روند کارها کند شده است و آنها نخواهند توانست تا ماه آوریل نسخه بتای iOS را به توسعه‌دهندگان برسانند و بنابراین نمی‌توانند نسخه پایدار iOS را به همایش خرداد ماه برسانند. تازه همان طور که می‌دانید سیری هنوز به صورت نهایی در اختیار کاربران آی‌فون ۴S قرار داده نشده و در مرحله بتاست و فقط سه زبان را پشتیبانی می‌کند.

اما در همان زمانی که از لحاظ نرم‌افزاری اپلی‌ها کم آورده بودند، کار طراحی اولیه آی‌فون پنج به خوبی پیش می‌رفت و حتی جلوتر از برنامه بود. شنیده‌های CNET می‌گویند که در آن زمان جابز بر پروژه نظارت می‌کرد و از مراحل کار راضی بود.

اپلی‌ها برآورد می‌کردند که در اواخر مهر قادر باشند که نسخه نهایی iOS را همراه سیری آماده کنند. اما آنها باید به هر حال چیزی برای عرضه کردن در همایش خرداد WWDC می‌داشتند. بنابراین به تکاپو افتادند که چه کنند. آیا باید آی‌فون ۴S را با نسخه تصحیح‌شده iOS 4 معرفی می‌کردند؟ اما واقعا بدون سیری و خبر دادن از پیشرفت‌های نسخه پنجم iOS، این همایش چه لطفی برای کاربران عادی اپل داشت؟

بنابراین اپل به فکر راه چاره‌ای دیگر افتاد. تصمیم گرفته شد که روند تولید سخت‌افزار آی‌فون پنج تسریع شود، طوری که آی‌فون پنح همزمان با iOS پنج برای اواخر مهر یا اوایل آبان آماده شود. به طور همزمان  تصمیم گرفته شد که آی‌فون ۴S هم به عنوان محصول ۲۰۱۱ اپل وارد بازار شود و نسخه جایگزین ارزان‌تری برای آی‌فون پنجی باشد که چند ماه بعد به بازار فرستاده می‌شود.

حرف‌هایی که یکی از مؤسسان Foxconn در ماه ژوئن زد، مؤید این مسئله است که اپل واقعا در این زمان روی آی‌فون پنج کار می‌کرده است، او در مصاحبه‌ای گفت که از روند کارها راضی نیست و آی‌فون آنقدر ضخامت کمی دارد که گنجاندن قطعات در آن به سختی ممکن می‌شود. آیا او در مورد آی‌فون ۴S صحبت می‌کرد؟ مسلما نه! چون آی‌فون ۴S دقیقا با آی‌فون ۴ هم‌اندازه است و Foxconn هم تجربه یک ساله تولید همین مدل را داشت. نه! او در مورد آی‌فون ۵ صحبت می‌کرد. در همان مقاله روزنامه‌نگار معتبر نشریه هم تأیید کرده بود که آی‌فون پنج نازک‌تر و سبک‌تر از آی‌فون ۵ خواهد بود و دوربین ۸ مگاپیکسلی خواهد داشت.

به علاوه Foxconn نسخه‌های ابتدایی آی‌فون ۵ را در اختیار داشت که که همان طور که شاید خوانده باشید به دست طراحان و سازندگان کیس‌های آی‌فون افتاد و از روی همین کیس‌ها، حدس‌های مربوط به ابعاد و شکل آی‌فون ۵ به یقین تبدیل شد.

اما خوب! باز هم سیر کارها خوب پیش نرفت، طوری که مشخص شد، آی‌فون ۵ به زمان تعطیلات پایانی سال ۲۰۱۱ هم نخواهد رسید. بنابراین کیس‌ها در دست سازندگان جا خوش کرد و آنها کلی متضرر شدند. پیش از این هم یک بار زمانی که نسخه ابتدایی آی‌پاد ۳ با یک دوربین به دست کیس‌سازان چینی افتاده بود، آنها همین شتاب و اشتباه را مرتکب شده بودند! نسخه نهایی آی‌پاد ۳، دوربین نداشت، اما نسخه بعدی صفحه نمایش رتینا داشت و دارای دو دوربین بود. بنابراین کیس‌های ساخته شد کلا به هیچ کار نیامدند!

سرانجام در ماه سپتامبر، حرف و حدیث‌های درز کرد و مشخص شد که وقفه‌ای در روند ساخت آی‌فون ۵ پیش آمده است.  بقیه‌اش را خودتان می‌دانید، در همایش آی‌فون ۴S معرفی شد و خیلی از حرف‌های همایش خرداد تکرار شد.

بنابراین ما باید تا تابستان سال ۲۰۱۲ به انتظار بنشینیم تا آی‌فون پنج را ببینیم، آی‌فونی که می‌گویند که صفحه‌اش اندکی بزرگ‌تر است، دکه Home آن بیضوی است و پشت آن اندکی خمیده است، آی‌فونی که جابز آخرین ماه‌های عمرش را صرف نظارت بر تولید آن کرد! اما مسلما تا تابستان سال بعد، خیلی چیزها می‌توانند عوض شوند.

نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390برچسب:,ساعت 16:32 توسط Aron va mahdis| |

آیفون ۴ به نمایشگر اش با 326ppi می نازد و البته ابتدای امسال بود که توشیبا با ارایه یک نمایشگر 367ppi چهار اینچی، نشان داد که جا برای پیشرفت در تراکم پیکسل ها هنوز زیاد است. امروز هم این شرکت نمایشگری ۶ اینچی نشان مان داد که تراکم پیکسلی خارق العاده 498ppi دارد و رزولوشنی معادل 2560 در 1600 را در اختیار شما قرار می دهد. چیزی که به گفته این شرکت فراتر از میزانی است که برای دیدن تصویر واقعی نیاز دارید.

این نمایشگر دارای کنتراست 1000:1 است و از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می کند و زاویه دید هم به صورت افقی و عمودی ۱۷۶ درجه است. توشیبا می گوید این نمایشگر می تواند برای تصاویر سه بعدی هم به کار برود که در آن حالت، رزولوشن به نصف کاهش پیدا می کند هر چند در آن وضعیت هم باز از نمایشگرهای فعلی بهتر خواهد بود.

هر چه تعداد پیکسل های به کار رفته شده در یک اینچ مربع در نمایشگر بیشتر باشد انتظار دارید که نقاط بیشتر و ریزتری را در صفحه داشته باشید و به همین خاطر کیفیت تصاویر بالاتری در اختیار خواهید داشت. در نمایشگرهای معمول فعلی تراکم پیکسلی مانتیور ها چیزی بین ۶۷ تا ۱۳۰ پیکسل است. (به طور متوسط ۸۵ پیکسل) اما با پیشرفت فناوری نمایشگرها حالا رقابت روی افزایش تراکم پیکسلی سبب شده که شرکت ها روی تراکم بیشتر آنها کار کنند.

فعلا توشیبا نگفته که که این نمایشگر قرار است روی چه تبلت یا تلفن هوشمندی استفاده بشود اما می توانید در تصویر پایین خودتان تفاوت را مقایسه کنید.


toshiba_2560-1600_display_2-337x500_narenji.jpg

نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390برچسب:,ساعت 14:2 توسط Aron va mahdis| |

می خواهید بدانید پردازشگرهای تلفن های موبایل و تبلت ها به کدام سو حرکت می کنند؟ با Cortex-A7 طراحی جدید شرکت ای آر ام آشنا شوید. شاید در ابتدا مشخصات فنی آنقدرها هم جذاب به نظر نیاید اما خیلی هم نباید عجله کنید. برای شروع بد نیست بدانید این پردازشگر جدید بر پایه معماری ۲۸ نانومتری طراحی شده است که سبب می شود ۵ برابر نسبت به نسل فعلی یعنی Cortex-A8 کوچکتر و بهینه تر باشد.



در کنار آن پردازشگرهای سری جدید آنقدر ارزان تر تمام خواهد شد که می توانیم آنها را روی تلفن های ارزان قیمت زیر ۱۰۰ دلار هم ببینیم. بنابراین تا دو سه سال آینده منتظر باشید که تلفن ها ارزان بازار از لپ تاپ فعلی تان پردازشگرهای بهتری داشته باشند!



هنوز تمام نشده شاید مهمترین خصوصیت پردازشگر جدید این باشد که می تواند با پردازشگرهای دیگر مانند Cortex-A15 به صورت ترکیبی و روی یک چیپ کارکند. بنابراین روی تلفن ها و تبلت های قدرتمند آینده می توان بین هسته های کاملا متفاوتی، بسته به نیاز جابجا شد. شرکت ARM نام این مدل محاسباتی جدید اش را Big.LITTLE گذاشته است. (جابجا شدن بین هسته پرسرعت و کم سرعت برای مصرف بهینه انرژی)



حالا سیستم عامل تلفن شما تصمیم می گیرد که برای انجام هر کاری از کدام هسته پردازشگر اش استفاده کند. البته مشابه این تفکر را پیش از این در پردازشگرهای تگرا ۳ شرکت انویدیا هم دیده ایم. بنابراین می توانیم انتظار طول عمر باطری فوق العاده را هم داشته باشیم

نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390برچسب:,ساعت 13:58 توسط Aron va mahdis| |

تصویری که می بینید مدیر شرکت ایسوس در کنفرانس خبری AsiaD است که تبلت جدید این شرکت را به همه نشان می دهد. محصول جدید ایسوس از سری تبلتهای ترنسفورمر است.

به گفته جان شین این تبلت دارای پردازشگر ۴ هسته ای انویدیا، نمایشگر ۱۰ اینچی، پورت mini-HDMI، شارژ باطری ۱۴.۵ ساعته و ورودی کارت SD است. پوشش رویی این تبلت نیز بسیار به سری لپ تاپ های zenbook این کمپانی که پیشتر در نارنجی به بررسی مدل UX21 آن پرداختیم شباهت دارد. ضخامت این تبلت هم تنها ۸.۳ میلیمتر است و همانطور که از تصویر پیداست به همراه یک کیبورد داک نیز تکمیل میشود و شبیه یک لپ تاپ کامل می گردد. سیستم عامل نیز اندروید خواهد بود.

asustransformer22011-10-2010-1319077610_narenji.jpg

نهایتاً در مراسم مشخص شد که این تبلت Transformer Prime نامیده شده و در حالی که هنوز زمان دقیق عرضه آن مشخص نشده انتظار داریم خبرهای بیشتری از این تبلت در ۹ نوامبر امسال یعنی در زمان معرفی رسمی این محصول داشته باشیم. فعلا مدیرعامل ایسوس در کنفرانس AsiaD اجازه داد تا نگاه کوتاهی به آن بیاندازیم.

نوشته شده در پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:,ساعت 18:11 توسط Aron va mahdis| |

پیامهای رمزنگاری شده چقدر قدمت دارند؟ جواب این سوال کمی سخت است اما شاید بتوانیم بگوییم به اندازه خود زبان و روشهای ارتباطی. تکنولوژی رمزنگاری همواره با پیشرفت دانش تغییر کرده است و حالا کار به جایی رسیده است که باکتریها وظیفه انتقال پیامهای رمزنگاری شده را ایفا می کنند.

عده ای از محققین دانشگاه تافتس (ماساچوست-آمریکا) به این فکر کردند که چرا از باکتریها برای رمزنگاری استفاده نکنیم، نتیجه این فکر و ماهها تحقیق به دنبال آن، معرفی سیستمی بود برای رمز نگاری از طریق ردیفهای چاپ شده میکربی یا Steganography by Printed Arrays of Microbes (SPAM)

خلاصه کار به اینصورت است که اول باکتریها را دارای ژنهای خاصی برای تولید پروتئین های فلوئورسنت می کنند، این پروتئین ها بسته به نوعشان می توانند هفت طیف مختلف رنگی را بتابانند، پس تا اینجای کار ما می توانیم هفت نوع پیام از طریق باکتریها ارسال کنیم. در کنار هم قرار گرفتن این باکتریها بصورت ردیفی می تواند یک سیستم هفت هفتی برای رمزگذاری پیام ایجاد کند. اگر ماجرا به همین سادگی جلو برود، پیام به راحتی قابل کشف است، پس بهتر است ماجرا را کمی پیچیده تر کنیم.

پروتئینهای فلوئورسنت باکتریها خود بخود رنگ نمی تابانند، بلکه باید در مجاورت القاگر خاصی (ماده ای که تنها فرستنده و گیرنده پیام می دانند چیست) و در محیط کشت خاصی قرار بگیرند تا شروع به درخشش کنند. این قسمتی از رمزگذاری پیام است اما همه ماجرا نیست. ژن عامل تولید پروتئینها به یک ژن دیگر (عامل مقاومت در برابر آنتی بیوتیک خاصی) زنجیر شده، بنابراین اگر باکتری در معرض آنتی بیوتیکی که به آن مقاوم نیست قرار بگیرد از بین می رود. اما اگر در معرض آنتی بیوتیک مناسب قرار بگیرد، باکتریهای بدون ژن حذف می شوند و باکتریهای مقاوم و فلوئورسنت باقی می مانند.

خب حالا همه چیز آماده است، باکتریها را با توالی نشان دهنده رمز روی یک صفحه از محیط خاص(آگار) کشت می دهیم، بعد یک صفحه نیتروسلولزی را روی محیط کشت قرار می دهیم تا اثر توالی باکتریها را به خودش بگیرد. صفحه نیتروسلولزی را به گیرنده می فرستیم. او بعد از دریافت صفحه آن را در محیط کشت مناسب و در مجاورت ماده القاگر خاص و در شرایط کنترل شده از نظر آنتی بیوتیک قرار میدهد و بعد از رشد کلونیها در محیط کشت جدید با تاباندن نور ویژه، طیف فلوئورسنت را مرئی می کند و به رمزگشایی می پردازد.

به نظر کار سخت و طاقت فرسایی می رسد اما بد نیست بدانید که این اولین بار نیست که محققین از باکتری برای انتقال پیام استفاده کرده اند. پیش از این نیز یک موسسه تحقیقات ژنتیکی نام سه نفر از مولفین خود را روی یک قطعه دی ان ای باکتری کدنویسی کرده بود.

نوشته شده در پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:,ساعت 12:35 توسط Aron va mahdis| |

همیشه هنگام عکاسی یکی از مهمترین دغدغه های هر عکاس (آماتور تا حرفه ای) فوکوس عکس است و اینکه عکس تار نشود. شرکت های تولید کننده دوربین هم با ارائه دوربین های با قابلیت فوکوس خودکار بهتر و دقیقتر، به کمک عکاسان آمده اند. اما نظرتان درباره دوربینی با فوکوس نامحدود و لایتنهای چیست؟

چندی پیش شرکت لیترو ایده اولیه ساخت چنین دوربینی را ارائه کرده بود و اکنون نمونه تجاری ان را هم آماده ارائه به بازار کرده است، مکعب کوچک و زیبایی به نام «دوربین Lytro». این دوربین زیبا و خوش دست بدنه آلومینیومی از مجموعه ای از لنز های f/2 با زوم هشت برابر، برای تهیه عکس هایی با میدان نوری 11-mega-ray بهره می برد و عکس هایی با فوکوس جادویی نامحدود در اختیارتان می گذارد.

این دوربین جالب تنها دارای دو دکمه فیزیکی بر روی بدنه خود است: یکی دکمه شاتر برای عکس گرفتن و دیگری دکمه پاور برای خاموش و روشن کردن دوربین. البته صفحه نمایش آن لمسی و از جنس شیشه است که به شما امکان تماشای عکس های گرفته شده را با فوکوس بر روی نقاط مختلف می دهد.


narenji_capture-11.jpg

این دوربین برای داشتن چنین عکس های جذابی از تکنولوژی light field استفاده می کند. این تکنولوژی اولین بار توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد ابداع شد و شرکت لایترو ابتدای سال ۲۰۱۱ اعلام کرد با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری قصد دارد آن را تجاری کند. در دوربین های معمولی یک نور لحظه ای از موضوع به سنسور رسیده و ثبت می شود، لذا فوکوس هم فقط بر روی همان بخش از موضوع است. اما در این دوربین ویژه ابتدا اشعه های نور تفکیک شده و رنگ، شدت و جهت هر شعاع نور دریافتی به صورت جداگانه ثبت می شود. این اطلاعات اضافی درب ورود دنیایی از قابلیت های تازه هستند، چیزی همانند امکان فوکوس کردن روی هر نقطه قابل مشاهده در عکس با هر عمقی، مشاهده آثار سه بعدی بدون نیاز به عینک و امکانات ویژه و یا عکس برداری با کیفیت مناسب در محیط های با نور بسیار کم.

این دوربین از اوایل سال ۲۰۱۲ در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد: نسخه ۸ گیگابایتی ۳۵۰ دلاری که حافظه اش توانایی نگهداری ۳۵۰ عکس را دارد و در دو رنگ نوک مدادی و آبی تولید می شود. نسخه ۱۶ گیگابایتی ۴۹۹ دلاری که تا ۷۵۰ عکس را در خود جای می دهد و علاوه بر آبی و نوک مدادی، رنگ قرمز آن هم عرضه خواهد شد. البته در صورتی تمایل از هم اکنون می توانید در سایت Lytro سفارش خود را ثبت کرده و جزو اولین دارندگان این دوربین جادویی باشید.


و حسن ختام داستان هم اینکه به هیچ وجه گالری اعجاب بر انگیز عکس های گرفته شده با این دوربین را از دست ندهید. کافی است بر روی هر قسمت دلخواهی از عکس کلیک کنید، تا همان بخش تبدیل به نقطه توجه عکس شده و کاملا شفاف گردد و بقیه نقاط به نسبت فاصله شان با محل کلیک، تار شوند. جالب تر اینکه با دوبار کلیک کردن روی هر نقطه، آن بخش از عکس زوم می شود و با کلیک دوبل بعدی به حالت عادی بر می گردد.

نوشته شده در پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:,ساعت 12:31 توسط Aron va mahdis| |

تولد ششمین فرزند از خانواده سری ۳ اتفاقی است که شرکت BMW آن را با نام و کد F30 معرفی می کند. بسیاری معرفی نسل چهارم در سال ۱۹۹۸ را باعث محبوبیت این سری در نزد هواداران می دانند. در آن سال ها کریس بنگل به عنوان رئیس دپارتمان طراحی شرکت BMW مشغول به کار بود، اما حالا چند سالی می شود که دستیار او Adrian van Hooydonk به جای او سکان هدایت طراحی این شرکت را به دست گرفته.

در ادامه مطلب می خواهیم به سراغ ششمین اتاق 3 ای برویم که BMW آن را برای سال ۲۰۱۲ روانه بازار خواهد کرد.

نوشته شده در چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:,ساعت 18:21 توسط Aron va mahdis| |

اگر خواننده نارنجی باشید حتما با NFC آشنا هستید و می دانید که این عبارت مخفف Near Field Communication است. در این روش یک چیپ سخت افزاری روی گوشی و نرم افزاری ویژه روی اندروید، تلفن شما را به یک سیستم تبادل اطلاعات امن با برد کوتاه حدود ۱۰ سانتیمتر تبدیل می کند.

گوگل مدتی پیش سرویس گوگل والت را بر اساس آن معرفی کرد و به نظر می رسد کاربرد ان اف سی روز به روز بیشتر می شود. اگر به یاد داشته باشید چند هفته پیش در مورد باز کردن قفل در با آنها خواندید.

امروز هم در معرفی اندروید 4.0 و تلفن گلکسی نکسوس از امکانی به نام Beam صحبت شد. چیزی که با کمک NFC اجازه می دهد اطلاعاتی مانند وب سایت ها، دفترچه تماس، آدرس، فیلم و… را سریعا در اختیار فرد دیگری قرار بدهید. برای استفاده از این امکان کافی است گوشی موبایلتان را به گوشی دوستتان بزنید! تا اطلاعات منتقل بشود.

اگر می خواهید روش کار آن را در عمل ببینید به ادامه مطلب مراجعه کنید تا یک ویدیو کوتاه در مورد NFC و Beam ببییند.

نوشته شده در چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:,ساعت 16:23 توسط Aron va mahdis| |

گوگل ساعاتی پیش نسخه جدید اندروید اش به نام Ice Cream Sandwich را شماره ۴ نام نهاد و آن را روی تلفن گلکسی نکسوس معرفی کرد. گوگل می گوید این یک نسخه بزرگ است و تغییرات عمده ای در اندروید جدید به وجود آمده. رابط کاربری به طور کلی بازنویسی و دگرگون شده و همه چیز بهینه سازی شده است. ضمن اینکه امکانات جدید زیادی به اندروید چهارم اضافه شده است. پس بیایید نگاهی به لیست تغییرات داشته باشیم:


- امکان استفاده از دکمه های مجازی در رابط کاربری به جای استفاده از دکمه های واقعی در پایین گوشی.
-ویجت ها در تب هایی مشابه با لیست اپلیکیشن ها دیده می شوند.
- پوشه ها راحت تر و با کشیدن و انداختن ساخته میشوند. (شبیه به آی او اس)
- اپلیکیشن جدید برای تلفن
- امکان زوم در تقویم
- جیمیل امکان جستجوی افلاین در میان ایمیل ها پیدا کرده است و پیش نمایش ایمیل ها دو خطی شده است
- با سوایپ به چپ و راست می توانید بین ایمیل ها حرکت کنید
- با نگه داشتن دکمه Power , و دکمه صدا می توانید اسکرین شات بگیرید.
- سیستم غلط یابی کیبرد بهبود یافته است
-از صفحه اصلی گوشی مستقیما می توانید به اپلیکیشن ها دسترسی داشته باشید. ( شبیه چیزی که در HTC Sence 3.x وجود دارد)
- کپی و پیست بهبود یافته
- سیستم تشخیص صدا بهبود یافته
- می توانید تلفن را با سیستم تشخیص چهره از حالت قفل خارج کنید
- مرورگر جدید با پشتیبانی از تب که می تواند تا ۱۶ تب همزمان را پیشتیبانی کند
- مرورگر بوکمارک های شما را با کروم به روز می کند.
- سیستم فونت جدید که گوگل نام آن را «روبوتو» گذاشته است
- امکانات نظارت و مدیریت بر میزان مصرف دیتا و مشخص کردن سقف مصرف دیتا (مثلا به گوشی بگویید در ماه بیشتر از ۲ گیگابایت مصرف نکند!)
- امکان کشتن اپلیکیشن ها اگر در پس زمینه از اینترنت استفاده کردند
- بهبود اپلیکیشن دوربین، رساندن تاخیر شاتر به صفر و امکان زوم هنگام فیلمبرداری
- اپلیکیشن ویرایش عکس
- گالری مدیریت تصاویری جدید بر اساس موقعیت و افراد
- اپلکیشن شبکه های اجتماعی به نام People مخلوط شده با گوگل پلاس
- اندروید Beam : امکانی که با کمک NFC اجازه می دهد اطلاعاتی مانند وب سایت ها، دفترچه تماس، آدرس، فیلم و… را سریعا به فرد دیگری بدهید.


شما با خواندن این لیست دلتان هوس بستنی نکرده است؟ یا فکر می کنید هوا سرد شده و فعلا وقت مناسبی برای خوردن بستنی نیست؟

نوشته شده در چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:,ساعت 16:19 توسط Aron va mahdis| |

Galaxy Nexus

این تلفنی است که مدت ها منتظر معرفی اش بودیم. همان گوشی که معرفی اش به احترام استیو جابز به تاخیر افتاد و قرار بود یک نمایشگر خمیده داشته باشد. اینجا یک تلفن هوشمند غول پیکر ۴.۶۵ اینچی در مقابل شما است که دارای یک نمایشگر از نوع HD Super AMOLED است.

از آنجایی که این تلفن پرچمدار اندرویدی ها و تلفن گوگلی رسمی به حساب می آید اولین تلفنی است که با نسخه ۴ اندروید وارد بازار خواهد شد بنابراین می توانید طعم بستنی حصیری را روی آن بچشید. بله گوگل اعلام کرده که بستنی حصیری نسخه ۴ اندروید لقب خواهد گرفت.

رزولوشن صفحه نمایش 1280 در 720 است و یک پردازشگر دو هسته ای 1.2 گیگاهرتزی گلکسی نکسوس را همراهی می کند. به همراه دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلش ال ای دی و دوربین جلویی ۱.۳ مگاپیکسلی و البته فیلمبرداری 1080p.

چیپ NFC را هم که دیگر باید روی بیشتر گوشی های اندرویدی منتظرش باشیم. پس اینجا هم وجود دارد و بلوتوث 3.0 و وای-فای هم که این روزها همه جا پیدا می شود. حسگرها شامل شتاب سنج، قطب نما، ژیروسکوپ، بارومتر و proximity هستند.

روی آن ۱ گیگابایت رم پیدا می کنید و حافظه داخلی در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایت خواهد بود. اما اگر سراغ اصل ماجرا یعنی خود بستی برویم گوگل می گوید اندروید 4.0 حس و ظاهر کاملا جدیدی پیدا کرده و با گوگل پلاس و امکانات NFC به خوبی ترکیب شده است.

در تلفن جدید شما می توانید گوشی را با امکان تشخیص چهره توسط دوربین از حالت قفل خارج کنید و امکانی به نام Beam با کمک NFC به شما اجازه می دهد به سرعت صفحات وب، اپلیکیشن ها و ویدیو را با دوستان تان تبادل کنید.

هنوز قیمت و زمان ارایه گلکسی نکسوس به بازار اعلام نشده است اما می توانید مشخصات فنی آن را با موتورولا Droid RAZR که آن هم ساعتی پیش معرفی شد در این عکس مقایسه کنید:


galaxy-razr.jpg

نوشته شده در چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:,ساعت 16:17 توسط Aron va mahdis| |

این تلفنی است که ساعتی پیش معرفی شد اما بر خلاف ساعت هوشمند MotoACTV نمی توانیم امید چندانی به داشتن اش داشته باشیم. موتورولا Droid RAZR تحت شبکه نسل چهارم LTE کار می کند و فعلا با اپراتور ورایزون به بازار می آید بنابراین فعلا نباید منتظر ورود آن به بازار داخلی خودمان باشیم.

این یک تلفن ۴.۳ اینچی qHD Super AMOLED است که با پردازشگر دو هسته ای 1.2 گیگاهرتزی اش از اندروید نسخه 2.3 استفاده می کند و یک گیگابایت رم دارد. و موتورولا تمام این مشخصات فنی را در ضخامت ۷.۱ میلیمتر جا داده است.


razr5_narenji.jpg

به تمام اینها دوربین ۸ مگاپیکسلی و محافظ گوریلا گلاس و فلاش دوگانه LED با فوکوس خودکار را هم اضافه کنید و بدنه آلمینیومی و طراحی زیبای پشت اش را هم ببینید. دوربین Droid RAZR می تواند به صورت 1080p فیلم برداری هم بکند و باطری اش می تواند تا ۱۲.۵ ساعت در حالت مکالمه کار کند. (آن هم در شبکه LTE)


razrpress2motorolarazrbackglobal_narenji.jpg

به همراه این گوشی تعدادی لوازم جانبی هم ارایه می شود. دو داک مخصوص لپ تاپ، کیبرد بی سیم، خروجی HDMI و هدست بلوثوث هم به همراه آن قابل تهیه است.



موتورولا Droid RAZR با قیمت ۲۹۹ دلار به صورت قراردادی از ما نوامبر به فروش می رسد

نوشته شده در چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:,ساعت 16:17 توسط Aron va mahdis| |

MotoACTV

شرکت موتورولا دقایقی پیش در یک کنفرانس خبری از محصول جدید اش پرده برداری کرد. با ساعت هوشمند موتورولا با نام MotoACTV آشنا شوید. ساعتی که به مچ دست شما بسته می شود و قرار است یک وسیله برای حفظ سلامت شما و سرگرمی به حساب بیاید.

این ساعت دارای یک پردازشگر ۶۰۰ مگاهرتزی است (دیگر کارمان به جایی رسیده که ساعت مچی پشت دستمان هم چنین پردازشگرهایی دارد!) و سیستم عامل اندروید هم دارد وزن اش تنها ۳۵ گرم است. این ساعت با حسگر ویژه اش می تواند بر ضربان قلب شما نظارت کند و با جی پی اس داخلی اش میزان فعالیت و دویدن هایتان را محاسبه می کند.

این ساعت که در واقع یک رقیب جدی برای Nike+ به حساب می آید ضد آب و عرق ساخته شده و می تواند تا ۴۰۰۰ قطعه موسیقی هم درون خودش نگهداری کند و رادیو FM هم دارد و به یک امکان مربی صوتی هم مجهز است که با صدا به شما می گوید چطور ورزش کنید.

به همراه MotoACTV دو مدل هدست بلوتوث هم به نام های SF700 و SF500 ارایه می شود. اطلاعات فعالیت های بدنی شما هم با وب سایت این ساعت به صورت آنلاین به روز می شود و می توانید ببینید که چقدر فعالیت بدنی داشته اید.

این ساعت هوشمند با دو ظرفیت ۸ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت و با قیمت ۲۴۹ و ۲۹۹ دلار از ماه آینده به صورت جهانی وارد بازار خواهد شد.


motoactvwristband_narenji.jpg

نوشته شده در چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:,ساعت 16:16 توسط Aron va mahdis| |

این یک موس بی سیم است مثل بقیه موس ها با یک تفاوت کوچک که وقتی یک جفت باطری درون آن قرار می دهید تا سه سال دیگر نیاز نیست آنها را بیرون بیاورید و لاجیتک قول داده موس مدل M525 با همین باطری ها تا مدت طولانی برایتان کار کند.

قیمت هم گران نیست و لاجیتک این مدل را مخصوص کاربران معمولی و برای وبگردی طراحی کرده است. کسانی که می خواهند یک موس راحت و خوش دست داشته باشند و حوصله تعویض باطری را هم ندارند می توانند این موس با قیمت ۴۰ دلار داشته باشند. این محصول از همین امروز وارد بازار آمریکا شده و از ماه آینده در اروپا و احتمالا کمی بعد در بقیه جاها قابل خریداری خواهند بود.

احتمالا اگر آن را بخرید طول عمر باطری این موس از خود لپ تاپ تان بیشتر خواهد بود.

نوشته شده در سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:,ساعت 19:18 توسط Aron va mahdis| |

دلایل بسیار زیادی را می توان برشمرد که وان دی ایکس بهترین دوربین دی اس ال آری است که کانن تاکنون ساخته . و حتی آن را از همه رقبایش در میدان نبرد DLSRها بالاتر دانست. بگذارید در اولین قدم به اعداد و ارقام بپردازیم تا کمی بیشتر با این جنگجوی پیروز آشنا شوید:

* سنسور فول فریم ۱۸ مگاپیکسلی که بزرگترین اندازه پیکسل را در میان محصولات دی اس ال آر کانن دارد.
* ایزو ۲۰۴۸۰۰
* عکسبردای با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه با کیفیت RAW
* فوکوس خودکار ۶۱ نقطه ای
* مجهز به سه پردازنده تصویر DIGIC
* پورت اترنت با سرعت یک گیگابیت
* و ...

خب، حالا بقیه داستان... 1D X با قیمت ۶۸۰۰ دلار قرار است جانشین بر حقی برای دو شوالیه کانن، یعنی 1D Mark IV و 1Ds Mark III باشد. سنسور تصویری ۱۸ مگاپیکسلی فول فریم آن طراحی جدید و ویژه ای دارد که بزرگترین پیکسل های تولیدی کانن تا کنون را در خود جای داده است. پیکسل ۶.۹۵ میکرو این دوربین تقریبا ۱.۲۵ میکرو از پیکسل های 1D Mark IV و حدود ۰.۵۵ میکرو از پبکسل های 5D Mark II بزرگتر است. این دوربین همچنین از معماری و ساختار فوتو دیود جدیدی استفاده کرده است که ضریب تبدیل فتو الکتریک فوق موثری دارند. همچنین شما با کم نویزترین دوربین تاریخ کانن سر و کار دارید.

یکی از دلایلی که ادعای کاهش فراوان نویز در این دوربین را اثبات می کند، استفاده از پردازنده های تصویر دوگانه Digic 5+ در این دوربین است که سه برابر از پردازنده Digic 5 و ۱۷ برابر از پردازنده Digic 4 سریع تر است. این پردازنده های تصویری جدید، امکانات فراوانی برای شما فراهم می آورند. از جمله می توان به عکاسی با سرعت ۱۲ فریم در ثانیه با فرمت RAW و عکاسی ۱۴ فریم در ثانیه با فرمت JPEG اشاره کرد.

از امکانات جالب دیگر می توان به قابلیت exposure یا نوردهی چندگانه اشاره کرد که با آن می توان تا ۹ تصویر مجزا را در یک عکس (با میزان نوردهی متفاوت) ذخیره کرد. ISO این دستگاه دارای دو بازه کاری مجزا است. در حالت استاندارد شما ایزو ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ را در اختیار دارید و در حالت بسط یافته یا Expanded از ۱۰۲۴۰۰ تا ۲۰۴۸۰۰ را شامل می شود.

این دوربین خارق العاده تنها برای سنجش فاصله و سیستم فوکوس، مجهز به یک پردازنده تصویر Digic 4 شده است. کانن سیستم جدید فوکوس خودکار این دوربین را «فوکوس خودکار ۶۱ نقطه ای مشبک با تراکم بالا» نام گذارده است. در این سیستم نقاط مرکزی تصویر از میزان تراکم بالاتری برای فوکوس برخوردارند و همپوشانی آنها، از میانگین فوکوس خودکار بیشتر است. ۲۱ نقطه فوکوس به صورت صلیبی در مرکز تصور واقع شده اند و تا F5‪.‬6 دقت کافی را دارند. ۵ نقطه فوکوس صلیبی هم با دقت بالایی تا F2‪.‬8 به یاری شما می آیند. ۲۱ نقطه فوکوس صلیبی هم در خارج از مرکز وجود دارد. با این حساب ۴۱ نقطه فوکوس خودکار از ۶۱ نقطه این دوربین از نوع صلیبی یا ضربدری هستند.

فیلمبرداری هم در این دوربین بهبود قابل ملاحظه ای داشته و شما می توانید با کیفیت 1080p با سرعت های ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه به فیلم برداری بپردازید. یا اینکه با کیفیت 720p به ضبط تصاویر با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه مشغول شوید. فرمت ضبط ویدیو در این دوربین h‪.‬264 است. تنها نکته منفی این است که تنها ۲۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه امکان فیلم برداری متوالی را دارید و دوربین به صورت خودکار بعد از رسیدن حجم فایل به ۴ گیگا بایت، ادامه فیلم را در فایل بعدی ذخیره می کند. به نظر می رسد دلیل این کار فرار از مالیات اتحادیه اروپا برای دوربین های HD است، که شامل دوربین هایی می شود که بتوانند با کیفیت اچ دی و بیش از ۳۰ دقیقه فیلمبرداری کنند.

نکته جالب دیگر این است که دکمه کنترل ۴ جهته این دوربین با چیزی شبیه ابزار کنترل آی پاد کلاسیک جایگزین شده که امکان کنترل لمسی بدون صدا را برای تان فراهم می آورد. بدنه این دوربین از فیبر کربن بوده و شاتر ان تا ۴۰۰ هزار عکس تست شده است. برای ذخیره فایل ها شما دو اسلات کارت حافظه UDMA-7 CF در اختیار دارید. متاسفانه وای فای و جی پی اس داخلی روی این دوربین تعبیه نشده و در صورت لزوم (مانند استفاده از DLNA) باید با استفاده از درگاه اترنت آنها را به دوربین متصل کنید. مکان یاب چشمی آن از اپتیکال و همانند دوربین 1D Mark III با دید ۱۰۰ درصد بوده و امکان بزرگنمایی 0‪.‬76 برابری را دارد.

و نکته آخر هم اینکه حرف X در نام این دوربین، نشاگر دهمین نسل از دوربین های EOS کانن است. ضمنا برای خرید این دوربین قدرتمند کانن باید تا ماه مارس صبر کنید.

نوشته شده در سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:,ساعت 16:1 توسط Aron va mahdis| |

ابزارها، دوربین ها و روش های سخت افزاری و حتی نرم افزاری مختلفی برای عکسبرداری پانوراما وجود دارند. اما چگونه می توانید باور کنید که یک توپ هم بتواند یکی از ابزارهای این نوع عکاسی باشد؟


بر روی این توپ، ۳۶ دوربین دو مگاپیکسلی موبایل، در زوایای خاصی قرار داده شده است. برای عکسبرداری هم در درون آن یک شتاب سنج داخلی قرار داده اند تا بتواند لحظه سکون را شناسایی و به طور همزمان با دوربین هایش -که همه جهات را پوشش می دهند- عکسبرداری کند.


کار تمام است، تنها کافیست توپ سبز قشنگتان را به سمت بالا پرتاب کنید تا در بلندترین و بهترین نقطه ممکن، بکرترین عکسِ تمام‌نما را از میدان شهر بگیرد.


به همراه آن یک نرم افزار مخصوص نیز ارائه شده که می توان توسط آن عکس ها را پردازش و مشاهده کرد.

نوشته شده در سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:,ساعت 13:14 توسط Aron va mahdis| |

آیفون تقریبا توانست خودش را به عنوان غول مسلم اسمارتفون ها ثابت کند. اگر چه این مدل در مقایسه با سایر رقیبانش، نمایشگر بسیار کوچکتری دارد و روی کاغذ (و نه در عمل ) از بعضی از آن ها ضعیف تر است؛ اما به هر علت که بوده این تلفن توانسته رکورد فوق العاده ای از فروش را به جا بگذارد.

 

در حالی که آیفون 4 در سه روز عول عرضه اش 1.7 میلیون نسخه فروخته بود، جانشینش رکورد را به بیش از 4 برابر رساند و موفق به فروش 4 میلیون نسخه شد. اگر می خواهید معیاری برای مقایسه این آمار به دست آورید، می توانید به فروش گلکسی اس 2 نگاه کنید که بعد از 55 روز موفق به فروش 3 میلیون نسخه شد و سریع ترین فروش تاریخ سامسونگ نام گرفت. آیفون هم اکنون در هفت کشور: آمریکا، استرالیا، کانادا، فرانسه، ژاپن، آلمان و انگلستان در دسترس است. تا 11 روز دیگر وارد 22 کشور دیگر هم شده و تا پایان سال 2011 در بیش از 70 کشور جهان موجود خواهد بود.

 

دو روز قبل از عرضه آیفون، شاهد عرضه نسخه پنجم iOS و راه اندازی سرویس آی کلاود بودیم. اپل در این زمینه اعلام کرده 25 میلیون نفر از آی او اس 5 استفاده می کنند و 20 میلیون نفر هم مشتری آی کلاود شده اند.

 

همه این ها در حالی بوده که تحلیلگران وال استریت ژورنال فروش حدودا 3 میلیون آیفون را پیشبینی کرده بودند. از سخنان همین تحلیل گران بر می آید که تا پایان تعطیلات پیش رو، باید شاهد فروش بیش از 25 میلیون آیفون باشیم. این چیزی است که در ماه دسامبر می توانیم در مورد صحت اش حرف بزنیم.

نوشته شده در دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:,ساعت 21:44 توسط Aron va mahdis| |

دربازار داغ سیستم عامل های موبایل، چند سالی هست که رقیبان نمی توانند به اندروید و آی او اس برسند. اگرچه در این اواخر ویندوز فون هم نام خود را مطرح ساخته است. تفاوت اصلی این سیستم عامل ها بر سر دو چیز است. اول رابط کاربر شان و دیگری اپلیکیشن های آن ها. اندروید به طور مداوم سعی می کند اینترفیس خود را تغییر داده و آن را جذاب تر کند. در حالی که آی او اس سعی کرده تم اصلی اش را حفظ کند و بیشتر روی توانایی های فنی مانور دهد.

 

در این میان به تازگی نام سیستم عاملی مطرح شده که سعی می کند همه این مشخصات را با هم داشته باشد. نامش گرید او اس و اهل سرزمین متن باز است. گرید او اس سیستم عاملی است که سعی کرده رابط کاربری لمسی را دوباره طراحی کند. همین باعث شده که شکل و شمایلش شبیه هیچ یک از سیستم عامل های موجود نباشد. رابط کاربری این سیستم عامل زیبا، هوشمند، انعطاف پذیر و تا سطح بالایی اجتماعی است. متحرک و انیمیشنی بودن این رابط و سادگی استفاده از آن را می توان دیگر مزایای گرید او اس بر شمرد.

 

اما یک ویژگی باعث شده که Grid هنوز نیامده، هزاران اپلیکیشن داشته باشد و آن استفاده از هسته اندروید است. شرکت فیوژن گاراژ معتقد است که با استفاده از هسته اندروید انعطاف پذیری و امنیت سیستم عاملش را تامین کرده است. البته وقتی به سایت این شرکت مراجعه می کنیم، می بینیم که اطلاعات در مورد این سیستم عامل به همین دو پاراگراف ختم می شود. فعلا چیزی درباره توسعه و ویژگی های دیگر گرید او اس در دسترس نیست.

 

- دستگاه هایی که گرید او اس را اجرا می کنند

Grid4.jpg

در این مورد اول از همه باید به اسمارتفون Grid 4 اشاره کرد. این اسمارتفون 4 اینچ صفحه نمایش، 9.6 میلیمتر ضخامت و 137 گرم وزن دارد. حافظه داخلی آن 16 گیگابایت است و از پردازنده ای تک هسته ای یک گیگاهرتزی استفاده می کند. رم آن هم 512 مگابایت می باشد. باتری 1300 میلی آمپر، دوربین 5 مگاپیکسلی، ضبط ویدئو با کیفیت 720p و ژیروسکوپ و سایر سنسور های متداول، دیگر امکانات سخت افزاری این تلفن را تشکیل می دهند. و این بود گرید 4 در یک بند!

grid-10-2.jpg

Grid 10 هم دومین دستگاه مبتنی بر گرید او اس است. این تبلت آمده تا توانایی های اینترفیس این سیستم عامل را روی صفحات بزرگ به نمایش بگذارد. صفحه نمایش 10.1 اینچی، 14 میلیمتر ضخامت و 689 گرم وزن باعث شده تا با یک تبلت همه رقم حجیم مواجه باشیم. البته پردازنده 2 هسته ای تگرا 2 با فرکانس 1 گیگاهرتز و 512 مگابایت رم، می توانند کمی شما را امیدوار کنند. رزولوشن مانیتور در حد کاملا مناسبی است و برابر 1366 در 768 پیکسل می باشد. اما همین مانیتور ما را با یک سوال بزرگ مواجه می کند. آیا ردیابی فقط چهار انگشت تمامی انتظارات را از این صفحه لمسی بر آورده می کند؟

 

- سخن آخر:

اگر موفق به دیدن ویدئو هایی از نحوه کار این سیستم عامل شده باشید، در می یابید که رابط کاربری گاهی نرم تر و روان تر از خود هانی کام اجرا می شود! این نکته ای است که کاملا قابل تشخیص است و پتانسیل بالای این سیستم عامل در مدیریت اینترفیس را نشان می دهد. اگر همین نکته را با زیبایی و سادگی رابط کاربری مخلوط کنیم به این نتیجه می رسیم که حتما باید منتظر اجرای گرید او اس روی سایر دستگاه ها هم باشیم.

 

در حال حاضر اطلاعات کم و ناقصی در مورد این سیستم عامل موجود است. اما انتظار می رود طی چند ماه آینده خبر های برجسته تری در مورد گرید او اس بشنویم. اگر این او اس بتواند در دنیای واقعی هم به خوبی عمل کند، آن وقت شاید تا چند سال آینده، شاهد پدید آمدن نسل های جدیدی از اندروید باشیم. اگر چه رقابت با هانی کام مشکل به نظر می رسد و برای قضاوت نهایی باید منتظر ماند.

نوشته شده در دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:,ساعت 19:50 توسط Aron va mahdis| |

استیو وزنیاک موسس اپل در حال استفاده از جعبه آبی

کتاب نارنجی جعبه آبی ‌ یا Blue Box اصطلاحی است رایج بین فریکرها . Phreaker به هکرهایی گفته می‌شود که روی سیستم‌های مخابراتی و خطوط تلفن کار می‌کنند و اکثرا می‌توانید آن‌ها را در اطراف تلفن‌های عمومی پیدا کنید. مثلا در تصویر بالا استیو وزنیاک (طراح و سازنده اولین و دومین کامپیوتر اپل) را می‌بینید که با جعبه آبی دست‌ساختش در حال انگولک کردن یک باجه تلفن عمومی است.


اما این سیستم‌ها چطور کار می‌کردند؟ در دوران قدیم که سیستم‌های تمام دیجیتال وجود نداشت، شرکت‌های مخابراتی برای برقراری تماس و اطلاع از وضع آن مجبور بودند از همان سیم‌هایی که کاربران رویشان حرف می‌زنند استفاده کنند. برای اینکار از فرکانس‌های متنوع صوتی برای مخابره اطلاعات تماس استفاده می‌شد. این اصوات که مانند یک زبان برنامه‌نویسی سوییچ‌های بین راه را تنظیم می‌کردند، حتی برای کسانی که با تلفن صحبت می‌کردند نیز قابل تشخیص بودند. در آن دوران، فریکرها با کشف این فرکانس‌ها و به دست آوردن معناهایشان - در بسیاری مواقع با زیر و رو کردن مقالات فنی و گاهی با به دست آوردن کپی‌های غیرقانونی دفترچه راهنماهای شرکت‌های مخابراتی - می‌توانستند شبکه تلفن را به کنترل خودشان در بیاورند.


در تلاش‌های اولیه فریکرها کشف کرده بودند که با ایجاد فرکانس ۲۶۰۰ هرتز می‌توانند خطوط اصلی تلفن را ریست یا فلش کنند و این قابلیت به آن‌ها اجازه می‌داد بدون پرداخت پول، تلفن بزنند چرا که شرکت مخابرات با شنیدن فرکانس ۲۶۰۰، تصور می‌کرد که ارتباط از طریق گذاشتن گوشی قطع شده. قابل ذکر است که فریکرهایی مثل جو انگرسیا می‌توانستند این فرکانس را حتی بدون هیچ وسیله اضافی و از طریق زدن سوت با دهان هم تولید کنند.


در مراحل بعدی فریکرها چیزی به اسم جعبه آبی ساخته بودند که درست مانند کنسول یک تکنیسین شرکت تلفن عمل می‌کرد. استیو وزنیاک (موسس اپل و طراح و سازنده اصلی کامپیوترهای آن) و استیو جابز (موسس اپل) هر دو فریکر به حساب می‌آمدند و از جعبه‌های آبی استفاده می‌کردند. در یک هک مشهور، استیو وزنیاک از طریق یک جعبه آبی به کشور واتیکان که مقر مرکزی کلیسای کاتولیک است زنگ زد و با تقلید لهجه آلمانی هنری کسینجر (سیاستمدار بسیار رده بالای آمریکایی و برنده جایزه صلح نوبل)‌ درخواست کرد تا فورا با پاپ صحبت کند (که البته به خاطر خواب بودن پاپ، تماس برقرار نشد).


بعدها نرم‌افزارهای جعبه‌های آبی هم برای کامپیوترهای متنوع (از جمله آمیگا) نوشته شدند اما با گسترده‌تر شدن حضور دستگاه‌های دیجیتالی در خطوط تلفن و کمی بعد جدا شدن خطوط سیگنال از خطوط مکالمه، کاربردهای تکنیک هک تلفنی (که گاهی فـَــک هم نامیده می‌شود) کمتر و کمتر شد و خرده فرهنگ‌ فریکرها هم رو به زوال گذاشت.


جعبه‌آبی، مشهورترین دستگاه‌های این خرده فرهنگ هکری بود اما جعبه‌های بسیار دیگری هم وجود داشت. مثلا جعبه سیاه که به دارنده اجازه می‌داد تلفن‌هایی دریافت کند که برای تلفن زننده مجانی باشد، جعبه مسی که برای تخریب اموال شرکت تلفن استفاده می‌شد، جعبه طلایی که برای پروکسی کردن کاربرد داشت (می‌توانستید خروجی تلفن را تلفن دیگری نشان دهید) و جعبه بنفش که اجازه می‌داد از تلفن‌های سکه‌ای تنها با استفاده از یک سکه، هر چقدر که می‌خواهید تماس راه دور برقرار کنید. البته در این فهرست باید از جعبه عنابی هم نام برده شود که با پایین آوردن ولتاژ کاری جعبه‌های دیگر، شناسایی محل فریکر برای ماموران اف بی آی را سخت‌تر می‌کرد.

نوشته شده در دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:,ساعت 19:48 توسط Aron va mahdis| |

شاید همه چیز دقیقا شبیه فیلم گزارش اقلیت نباشد، اما پلیس سانتا کروز در حال آزمایش نرم افزار جدید پیش بینی جرایمی است که به آنها کمک می کند قبل از وقوع جرایم، جلوی آنها را بگیرند. این برنامه پیش بینی نمی کند که چه کسی دقیقا قرار است مرتکب جرمی شود، اما تمام تلاش آن پیش گویی زمان و محل وقوع جرم است.

این طرح بسیار هوشمندانه که توسط جرج موهلر در دانشگاه سانتا کلارا برنامه نویسی شده، از مکان های وقوع جرایم قبلی برای نشانه گذاری نقاطی که امکان وقوع جرایم آینده در آنها به صورت بالقوه وجود دارد، استفاده می کند. منطق کار: ارتکاب به جرم در یک مکان باعث تشدید ارتکاب به جرم در نقاط نزدیک به آن طی چند روز بعد آینده می شود، چیزی شبیه اثر پس لرزه. کار این نرم افزار هم مقایسه های اینچنینی به صورت موثر و معنی دار است.

نیوساینتیس درباره این برنامه می گوید:

به طور میانگین، این برنامه در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ توانست زمان و مکان ارتکاب ۲۵ درصد از جرایمی را که به طور خاص در منطقه ای از لس آنجلس به .وقوع پیوستند پیش بینی کند. و این کار را تنها با استفاده از اطلاعات ارتکاب جرایم در روزهای قبل همان منطقه انجام داد


برنامه قرار است که در ده منطقه ۱۵۰ متر مربعی برای پیش بینی جرایم سرقت از منازل مسکونی و سرقت اتومبیل مورد استفاده قرار گیرد. سپس پلیس طبق نتایج این برنامه، زمان بندی لازم برای نیروهای گشتی را جهت کنترل این مناطق و جلوگیری از وقوع جرایم احتمالی تنظیم می کند. دلیل انجام چنین کاری توسط پلیس این است که همیشه جایی که نیروهای پلیس بیشتری هستند، جنایتکارها کمتر دوست دارند آفتابی شوند.



به گمانم با چنین برنامه هایی،

چنان دستکش هایی

و

دیگر ابزارهای ویژه ای

که پلیس در اختیار خواهد گرفت، کار افراد مجرم حسابی سخت خواهد شد. جای بسی خوشحالی است.



شما پیشرفت های پلیس در پیشگیری از جرایم و مبارزه با مجرمین را چگونه پیشگویی می کنید؟

نوشته شده در دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:,ساعت 13:7 توسط Aron va mahdis| |

وقتی با آن همه شور و هیجان کنفرانس اپل را دنبال کردیم و دیدیم، به جای یک گوشی با طراحی جدید، فقط یک اس به آیفون 4 اضافه شده، کمی در ذوقمان خورد. اما اپل دارد با سورپرایز های دیگری هیجان را جبران می کند. پس از خبر پیش فروش یک میلیون نسخه ای، حالا جزئیات و بنچ مارک های جدیدی از عملکرد آیفون جدید در دسترس قرار گرفته است.

 


اول این که چیپ A5 به کار رفته در آیفون، با چیپ آیپد متفاوت است. A5 روی آیفون فرکانس 800 مگاهرتزی دارد و پردازنده گرافیکی آن نیز کمی از آیپد دو ضعیف تر است. در همین حال این پردازنده با اینکه روی کاغذ تقریبا هیچ حرفی برای گفتن ندارد، در عمل بسیار خوب ظاهر شده است. به طوری که تقریبا در تمام تست ها گلکسی اس 2 با پردازنده 1.2 گیگاهرتزی را پشت سر گذاشته است. دوست دارید موضوع را دقیق تر بدانید؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 


سیستم عامل iOS 5 اپل را قادر کرده که در عملکرد جاوا اسکریپت به خوبی با اندروید رقابت کند. صحت این مساله را می توانید در این دو بنچ مارک ملاحظه کنید:

1.jpg

2.jpg

دو بنچ مارک دیگر هم هست که مربوط به نرم افزار بنچ مارک گیری Geekbench است که یکی از شاخص ترین نرم افزار های بنچ مارک در آی او اس می باشد. این بنچ مارک ها به خوبی نشان دادند که فرکانس پردازنده آیپد 2 حدودا 25 درصد بیشتر از آیفون 4 اس است. با این وجود می توان فرکانس پردازنده آیفون را حدود 800 مگاهرتز قلمداد کرد. می بینیم که سرعت پردازنده در این بنچ مارک، حدودا دو برابر آیفون 4 می باشد.

1.jpg

2.jpg

همانطور که می بینید، پردازنده A5 هنوز بسیار سریع است. جالب این که فرکانس پایین برای آیفون جدید یک مزیت به شمار می رود و نه یک عیب. در واقع فرکانس پایین تر باعث شده که ولتاژ کاری هم تا حد مناسبی کاهش یابد. همین مساله هم باعث افزایش طول عمر باتری شده است. در عین حال نوع رم به کار رفته در آیفون جدید نسبت به آیپد دو تغییری نکرده و هر دو از رم های کم مصرف DDR2 با فرکانس 800 مگاهرتز بهره می برند.

 


حالا اگر به سراغ نرم افزار GLBench رفته و کار گرافیک را محک بزنیم، به نتایج بسیار جالب تری هم می رسیم. این نرم افزار یک مود جدید را اضافه کرده که مستقل از رزولوشن صفحه است و در آن می توانید بنچ مارک را با کیفیت HD 720p اجرا کنید. بیایید ببینیم آیفون در این زمینه چه کرده است؟

5.jpg

6.jpg

بله. گلکسی اس 2 به راحتی پشت سر گذاشته می شود. اما آیپد هنوز هم 21 درصد جلو تر از آیفون قرار می گیرد. باید گفت که گرافیک واقعا چندین برابر شده است. این مساله را به محض مقایسه آیفون فعلی با آیفون 4 اس در خواهید یافت.

 


با تمام این احوال باز هم نمی توان نقش نسخه پنجم سیستم عامل iOS را در این تغییرات نا دیده گرفت. این سیستم عامل به شدت برای استفاده از پردازنده های دو هسته ای بهینه سازی شده است و تمام این ها در حالی است که اندروید هنوز برنامه ای برای پشتیبانی از هر دو هسته پردازنده ارائه نداده!

 


به نظر می رسد اپل توانسته باز هم تا حد زیادی نظر منتقدان را جلب کند. نظر شما را چطور؟ آیا شما هم بار دیگر به آیفون اطمینان پیدا کرده اید؟

نوشته شده در یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,ساعت 18:23 توسط Aron va mahdis| |

بالاخره دستگاه سونوگرافی قابل حملی که در زمستان گذشته مجوز FDA (سازمان نظارت بر غذا و دارو آمریکا) را برای حضور در بازار کسب کرده بود، پای خود را از موسسه تحقیقاتی Mobisante بیرون گذاشت و رسما وارد دنیای عرضه و تقاضا شد. این دستگاه که MobiUS (اولترا سوند همراه) نام دارد، می تواند به راحتی در جیب جا شود و کارهای یک دستگاه سونوگرافی معمول را انجام دهد. بنابراین دیگر برای انجام بررسی های سونوگرافی نیازی نیست تا بیمار به مراکز تشخیصی-درمانی مجهز اعزام شود.

مطمئنا بسیاری از کلینیکها و مراکز درمانی در نقاط دورافتاده و محروم چشم انتظار رسیدن چنین دستگاههای هستند اما چیزی که در این میان می تواند امید این مراکز را کمرنگ کند قیمت بالای دستگاه (حدود 7500 دلار) است؛ البته شرکت سازنده وعده داده است که در صورتی که سفارشهای بیشتری برای خرید این دستگاه بگیرد می تواند قیمت را تا نصف پایین بیاورد.

مشکل دیگر تکنولوژی نسبتا قدیمی دستگاه است؛ مغز متفکر این دستگاه گوشی Toshiba TG01 است که بر پایه ویندوز 6.1 (قابل ارتقا به 6.5) کار می کند. هرچند انتخاب ویندوز بعنوان سیستم عامل پایه دستگاه با توجه به حضور سیلش چاتانی (از مدیران سابق مایکروسافت) در راس گروه سازنده موبی-یو-اس قابل پیش بینی بود، اما استفاده از نسخه قدیمی سیستم عامل کمی مایوس کننده است. با این وجود هنوز می توان امیدوار بود که این دستگاه با سرعت بخشیدن به تشخیص مشکلات اورژانس بیماران، ارزش 7500 دلار هزینه اش را داشته باشد و همچنین می توان امیدوار بود که ساخت چنین دستگاهی آغازگر حرکتی در ساخت دستگاههای بعدی بر پایه iOS و اندروید باشد.

نوشته شده در یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,ساعت 18:21 توسط Aron va mahdis| |

 

Apple iPhone 4S
نوشته شده در یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,ساعت 18:13 توسط Aron va mahdis| |

اگر یک آیفون داشته باشید سیستم عامل آی او اس کار مدیریت پروسه های سیستم عامل را برای شما انجام می دهد و نیاز نیست که شما نگران تعداد اپلکیشن های باز، مصرف منابع سیستم، کند شدن و کاهش باطری باشید. اما در اندروید این کارها تا حد زیادی در دست خودتان است و می توانید روی آنها کنترل داشته باشید. در عین حال که شاید نیاز باشد کار بیشتری انجام بدهید اما در اندروید به خاطر بازمتن بودن اش دست شما هم بسیار باز تر است و کارهای بیشتری می توانید بکنید. بنابراین چیزهای بیشتر برای یاد گرفتن و سر و کله زدن وجود دارد!

اگر یک دستگاه اندرویدی دارید اینجا می خواهیم با هم ببینیم که چطور می توانیم کاری کنیم که بازدهی بهتری در سیستم عامل مان داشته باشیم و ضمن مصرف باطری کمتر، شاهد عملکرد بهتری و سرعت بالاتر هم باشیم. همه چیز به مدیریت منابع سیستم عامل بر میگردد.

اگر کاربر این سیستم عامل باشید روی آنها نرم افزارهایی با نام تسک کیلر (Task Killer) پیدا می کنید که اینجا می خواهیم کمی بیشتر در موردشان صحبت کنیم.

تسک کیلر اپلیکیشنی است که می تواند دیگر اپلیکیشن ها را ببندد تا تعداد کمتری اپلیکیشن در پس زمینه سیستم عامل در حال اجرا باشند. هدف این است که با این کار سرعت تلفن هوشمند یا تبلت شما بیشتر و مصرف باطری هم کمتر بشود. البته همه با این تفکر موافق نیستند. در اینترنت بحث های موافق و مخالف زیادی در این مورد پیدا می کنید. کاربران مختلف تجربیات مثبت و منفی زیادی در استفاده از تسک کیلرها داشته اند و همین انتخاب را سخت کرده است.


اندروید چگونه پروسه ها را مدیریت می کند؟
در سیستم عامل اندروید پروسه ها و اپلیکیشن ها دو چیز متفاوت هستند. یک اپلیکیشن می تواند در پس زمینه در حال اجرا باقی بماند بدون داشتن هیچ پروسه ای که منابع سیستمی را مصرف کند. اندروید اپلیکیشن را در حافظه اش نگه می دارد تا سریع تر آن را اجرا کند و به وضعیت قبلی اش برگرداند. وقتی تلفن شما با کمبود حافظه مواجه بشود اندروید خودش شروع به بستن اپلیکیشن ها می کند تا حافظه را خالی کند.

در واقع اندروید از حافظه (رم) با تفکری متفاوت نسبت به ویندوز استفاده می کند. در اندروید اینکه رم شما پر بشود چیز خوبی است. و به این معنی است که وقتی اپلیکیشن قبلی را باز می کنید چون در رم نگهداری شده سریع تر باز میشود. بنابراین چون اندروید از رم به صورت بهینه استفاده می کند بیشتر کاربران رم را به صورت تقریبا پر می بینند و فکر می کنند که تلفن شان کند شده است. (چون فکر می کنند مانند ویندوز است!) در واقعیت این سی پی یو تلفن شما است که توسط اپلیکیشن فعال استفاده می شود و چیزی است که روی تلفن شما فشار وارد می کند. (عامل کند کننده اصلی)


snapshot_02_narenji.jpg

تسک کیلر ها مانند مشهور ترین آنها Advanced Task Killer لیستی از اپلیکیشن های در حال اجرا را به شما نمایش می دهند و می توانید با یک «تپ» تمام آنها را ببندید و حافظه را خالی کنید! و البته تنظیمات مختلفی هم در اختیار شما قرار دارد. بسیاری از کاربران از تسک کیلر ها به عنوان نرم افزارهایی برای خالی کردم حافظه تلفن استفاده می کنند. اما همانطور که در بالا خواندید این کار درستی نیست. این اپلیکیشن میزان مصرف سی پی یو هر نرم افزار را به شما نشان نمی دهند (مورد مهم) و فقط میزان رم مصرفی را نمایش می دهند. در حالی که همانطور که آموختید مصرف رم در اندروید چیز بدی نیست و ما باید مراقب مصرف سی پی یو باشیم.

در واقع استفاده از این اپلیکیشن ها خیلی اوقات اوضاع را خراب تر هم می کند. کشتن اجباری اپلیکیشن سبب استفاده بیشتر از سی پی یو برای اجرای مجدد آنها هنگام نیاز می شود و اگر این اپلیکیشن ها را روی حالت کشتن اتوماتیک قرار بدهید و آنها را درست تنظیم نکنید ممکن است اپلیکیشن هایی را ببندند که برای شما دردسر ایجاد کنند.

برای مثال ساعت شما زنگ نزند! اس ام اس ها به شما نرسد و… به همین دلیل خیلی ها معتقد هستند تسک کیلر ها بیشتر از رفع مشکل، خودشان دردسر ساز هستند.

چه بکنیم؟ شما می توانید راه حل ها و تجربیات تان را در مورد تسک کیلرها در بخش نظرات بیان کنید تا ما هم چیزهای زیادی از شما یاد بگیریم. اما بقیه داستان را در قسمت بعد می خوانید.

نوشته شده در یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,ساعت 17:56 توسط Aron va mahdis| |

thermomirro_narenji_ir.jpg

 

از يک آینه چه انتظار داريد؟! طراحان انجمن Electronic firm NEC/Avio ژاپن، يک آینه روميزی ساخته اند که می تواند علاوه بر نشان دادن شما، دمای بدن تان را نیز اندازه بگیرد تا در صورت داشتن تب فورا مطلع بشوید. این آينه که Thermo نام دارد به کمک يک سنسور مادون قرمز می تواند دمای بدن هر فرد را که در فاصله 30 سانتمیمتری اش قرار گرفته بدون نياز به برقراری هر گونه تماس فيزيکی، اندازه گيری کرده و نمایش دهد.

نوشته شده در یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,ساعت 15:29 توسط Aron va mahdis| |

washable-keyboard-narenji-ir.jpg

تا حالا شده که یک نگاه به کیبوردتان بیندازید؟ اگر نشده خب همین الان یک نگاه بکنید، فقط کافی است کمی سرتان را پایین بیاورید. به احتمال زیاد کیبورد شما هم پر از لکه و گرد و غبار است. واقعا اگر یک کیبورد پر از لکه های مختلفِ غذا، نوشیدنی، بستنی، مربا، سس گوجه، پشه و هر چیز دیگری داشته باشید، آیا شما از کار کردن با آن احساس ناراحتی نمی کنید؟

   


تا به حال راه حل مناسبی برای داشتن یک کیبورد تمیز نبوده است ولی اینجا یک راه حل مناسب وجود دارد.

 


این کیبورد کاملا ضد آب به راحتی قابل شستشو و ضد میکروب است و با داشتن این کیبورد بدون نگرانی کیبورد کثیف تان را با آب می شورید. البته این راحتی 39.95 دلار برای شما آب می خورد.

نوشته شده در یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,ساعت 15:18 توسط Aron va mahdis| |

تا به حال به این موضوع فکر کرده بودید که کاش دوچرخه به جای ترمزهایی که از سیم استفاده می کنند از یک سیستم وایرلس استفاده می کرد!؟ قاعدتا این چیزی نیست که هر کسی به آن فکر کند اما شاید اگر شما یک محقق علوم کامپیوتر آلمانی باشید، آن وقت بخواهید قدرت مهندسی آلمانی را با ایده های کامپیوتری ترکیب کنید و یک سیستم ترمز بی سیم برای دوچرخه ها بسازید.

این سیستم ترمز بیسیم در دانشگاه سارلند آلمان تولید شده و مدل اولیه اش کمی حجیم و بدشکل به نظر می رسد. اما سازندگان می گوید در صورت تولید تجاری اش کوچک و زیبا خواهد شد. ضمن اینکه حذف تمام سیم کشی های قدیمی، دوچرخه را بسیار زیبا و شکیل می کند.

آنها می گویند الگوریتم به کار رفته برای کنترل سیستم ترمز این دوچرخه بسیار دقیق عمل می کند و شبیه چیزی است که در هواپیماها استفاده می شود و میزان دقت آن 99.999999999997 درصد است. به این معنی که در هر یک تریلیون بار ترمز، فقط سه بار احتمال خطا وجود دارد.

پروفسور هرمن که سرپرست تیم تحقیقاتی را به عهده دارد می گوید این ترمز همین الان هم بسیار خوب و سریع عمل می کند اما ما مشغول بهتر کردن آن و افزودن عملکردهایی مانند سیستم ضد قفل و ارتعاش به آن هستیم. او معتقد است حتی اگر این سیستم هیچ وقت به صورت تجاری وارد بازار نشود تجربه های حاصل از این پروژه، اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار می دهد که در پروژه های حساس و بزرگ برای کنترل بی سیم سیستم های حیاتی با ضریب خطای بسیار، کم مفید واقع خواهد شد.

نوشته شده در یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,ساعت 12:3 توسط Aron va mahdis| |

یک محقق بلژیکی پروژکتوری ساخته که برای تعلیم خلبان های هواپیماهای جنگی است و می تواند تصاویری ۳۶۰ درجه تولید کند تا خلبان شبیه سازی کاملا نزدیک به واقعیت داشته باشد.

شرکت سازنده ادعا می کند که این پروژکتور تصاویر را دقیقا مطابق با همان چیزی که یک خلبان جنگنده در هواپیما می بیند تولید می کند و یک زاویه دید ۳۶۰ درجه واقعی برای کارآموزهای پرواز ایجاد می کند.

به هر حال اگر بتوان این پروژکتور و ابزارهای جانبی اش را به خانه هم آورد به نظرم علاقمندان بازی های کامپیوتری استقبال بسیار خوبی از آن خواهند کرد. تصورش را بکنید پرواز یا بازی های ترسناک و اکشن با این شبیه ساز چه لذتی خواهد داشت.

RTR2SKK5_narenji.jpg

نوشته شده در یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,ساعت 12:3 توسط Aron va mahdis| |

پروژکتورهای کوچک جیبی را این روزها بیشتر از قبل در بازار می بینیم و حالا دیگر چیز عجیب و جدیدی به حساب نمی آیند. این یکی هم یک پیکوپروژکتور ژاپنی است که به نظر می رسد نسبت به دیگر رقیبان اش امکانات جالبی به همراه دارد.

اول از همه باید بدانید که این پروژکتور از یک سیستم لیزری برای پخش تصاویر استفاده می کند و به همین خاطر نیاز به فوکوس کردن تصاویر ندارد و خودش آنها را روی سطح مورد نظر شما تنظیم می کند. خروجی نیز ۲۵ لومن و با رزولوشن ۸۰۰ در ۶۰۰ پیکسل است و اندازه می تواند تا ۱۰۰ اینچ باشد.

یک ورودی برای کارت حافظه اس دی نیز وجود دارد. روی این پروژکتور یک پردازشگر ۱ گیگاهرتزی هم می بینیم و جالب تر اینکه روی آن سیستم عامل اندروید فرویو نصب شده است.

پیکوپروژکتور Seeser به زودی وارد بازار ژاپن خواهد شد اما هنوز از قیمت آن خبر نداریم.

نوشته شده در یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,ساعت 12:2 توسط Aron va mahdis| |


Power By: LoxBlog.Com