wellcome to nano world(think different)

be weblage Aron joon va mahdis joon khosh omadin nazar yadeton nareha

اینترنت از سرعت کیلوبیت بر ثانیه آغاز شد و حالا در کشورهای مختلف دنیا اینترنت چند مگابیتی یک چیز کاملا معمول به حساب می آید. طی یکی دو سال گذشته شاهد شروع ارایه اینترنت یک گیگابیتی هم در بعضی کشورها بوده ایم. اما قرار نیست که سرعت به همینجا محدود شود.

شرکت شاو و آلکاتل قصد دارد یک شبکه فیبرنوری درون شهری با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه در کانادا راه اندازی کند. پس از طی مراحل اولیه و آزمایش های موفقیت آمیز، حالا تصمیم گرفته شده که این پروژه پیاده سازی شود.

این پهنای باند، شبکه جدید را قادر می سازد که ۱۳۳ میلیون تماس صوتی یا ۴۴۰ هزار کانال تلویزیونی اچ دی را همزمان منتقل کند. برای انتقال همزمان ۴۴ دیسک کامل بلو-ری در این شبکه شما فقط به یک ثانیه زمان نیاز دارید!

آنها می گویند که در خواست برای سرعت های بالا و بالاتر اینترنت، روز به روز بیشتر می شود و با پیاده سازی این شبکه فیبر نوری که ۱۰ برابر سریع تر شبکه فعلی است، آنها می توانند یک نسل جدید از اینترنت را به کاربران ارایه دهند.

نوشته شده در پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:,ساعت 18:8 توسط Aron va mahdis| |

اُینک نام اپلیکیشن جدیدی از کوین رُز میباشد. اگر کمی اخبار آی تی را دنبال کنید حتما با این اسم آشنا هستید؛ فردی با تخصص در استارت آپ های اینترنتی که بی شک موفق ترین کار وی سایت محبوب Digg بوده است.

اکنون بازار اپلیکیشن ها بار دیگر با اُینک انتظار اخبار داغی را میکشد. اما اصلا این اپلیکیشن قرار است چه کاری انجام دهد؟ کار اصلی این اپلیکیشن امتیاز دهی به چیزهای دور و برمان است. اما همین الان هم نرم افزارهای مختلفی برای امتیاز دهی مثلا به رستوان ها و کافه ها وجود دارد. بنابراین در میان همه اینها اُینک چه شانسی میتواند داشته باشد؟

اُینک در واقع بر این اساس طراحی شده که شما میتوانید آیتم های موجود در یک مکان را امتیاز دهی کرده و در شبکه اجتماعی داخل برنامه به اشتراک بگذارید. برای مثال اگر به یک رستوران بروید میتوانید با یک جستجوی کوچک در اُینک بفهمید که کدام غذا در منو امتیاز بیشتری آورده و خوشمزه تر است. بنابراین شما اینجا به رستوران امتیاز نمی دهید و به غذاها رای میدهید.

به کمک این اپلیکیشن میتوان از محبوب ترین چیزهایی که توسط دوستانتان استفاده میشود مطلع شد. این اپلیکیشن به گونه ای است که مختص کشور خاصی نمیباشد و بنابراین کاربران هرجایی میتوانند پس از مدتی جامعه خوبی را در آن بوجود بیاورند.

این اپلیکیشن در حال حاضر به صورت رایگان برای کاربران iOS در دسترس قرار دارد. اما فعلا برای استفاده کامل از امکانات نرم افزار به دعوتنامه احتیاج دارید که در محیط خود نرم افزار به راحتی میتوانید درخواست دهید و ظرف مدت کمی برای شما ارسال خواهد شد. بدون دعوتنامه شما میتوانید در بین عکس های موجود به جستجو بپردازید ولی امکان ساخت پروفایل هنوز برای شما مقدور نیست.

نوشته شده در پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:,ساعت 18:8 توسط Aron va mahdis| |

مدل های مختلفی از عینک های واقعیت مجازی در بازار موجود است. اکثر آنها ظاهری بزرگ و عجيب دارند و عده ای از کاربران در حین استفاده از آنها معذب هستند. علاوه بر آن در حین استفاده از اين عینک ها، کاربران تا زمانی که آن را از روی چشمان خود بر ندارند، از اتفاقات پیرامون خود مطلع نمی شوند.

 

شرکت اپسون عينک واقعیت مجازی جدید خود را با مدل Moverio BT-100 معرفی کرده است. در طراحی اين عینک به حل این دو مشکل انديشيده شده است. ظاهر آن نسبت به محصولات موجود در بازار کمی ساده تر شده تا استفاده از آن برای کاربران آسان تر باشد. از طرفی در زمان استفاده از اين محصول کاربر به راحتی می تواند فضای اطراف خود را ببیند و از اتفاقات پیرامون خود مطلع شود.

 

هر کدام از شيشه های اين عینک يک نمایشگر با رزولوشن 540*960 پیکسل است و وضعيت نیمه شفاف آن به گونه ای است که چشمان کاربر از پشت آن ديده می شود و کاربر می تواند عکس العمل اطرافيان خود را به راحتی ببیند. اینکه کاربر بتواند در حین ديدن یک فايل ویدیویی بر روی نمايشگر های اين عینک به طور همزمان فضای اطراف خود را نیز ببيند ويژگی بسیار مهمی است که این محصول اپسون را نسبت به هم نسلان خود يک سر و گردن بالاتر برده است.

 

اين عینک به سيستم عامل اندوريد 2.2 مجهز شده است. در ضمن از طريق شبکه وای فای و بلوتوث می تواند به دریافت اطلاعات و فايل های ويديويی جهت نمايش بپردازد. تنها کافی است به کمک يک مودم وایرلس، عينک واقعیت مجازی خود را آنلاین کرده تا بتوانيد ایمیل های خود را چک کنيد و بین کليپ های يوتوب سر بخورديد.

 

عمر باتری قابل شارژ آن 6 ساعت است و قرار است از 25 نوامبر امسال در ژاپن با قیمت 643 دلار به فروش برسد. علاقمندان به محصولات واقعيت مجازی می توانند در هفته های آتی محصول جديد اپسون را با ویژگی منحصر به فردش در بازار ملاقات کنند. اپسون برای شما با محصول جدیدش لحظات خوب و خوشی را آرزو می کند.

نوشته شده در پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:,ساعت 18:5 توسط Aron va mahdis| |

دیروز دنیای نانو خواندید که سایت ZDnet به مدارکی دست یافته که قرار است شرکت ادوبی توسعه فلش پلیر بر روی ابزار های موبایل را متوقف کند. خب، مثل اینکه حق با آنها بود. سایت ادوبی با انتشار مقاله ای، اعلام کرده که این شرکت توسعه و فعالیت بر روی فلش پلیر برای ابزارهای موبایل را متوقف کرده و به جای آن به تحقیق و نوآوری در زمینه HTML5 خواهد پرداخت. البته این شرکت گفته که علاوه بر پشتیبانی امنیتی فلش در موبایل ها به توسعه این پلتفرم در کامپیوترها ادامه خواهد داد.
نوشته شده در پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:,ساعت 10:19 توسط Aron va mahdis| |

وقتی اپل کامپیوتر «پاور مک G4» خود را با پردازنده‌ دو هسته‌ای معرفی کرد، داشتن چنین پردازنده‌ای برای یک رایانه آنقدر شگفت‌آور بود که از آن به منزله یک ابرریانه خانگی یاد می‌شد. اما حالا، امروز تبلتی معرفی شده است که پردازنده چهارهسته‌ای دارد، اگر پیش از این می‌دانستیم که روز تبلت چهارهسته‌ای را به چشم خواهیم دید، چه می‌گفتیم؟!

از زمانی که نخستین تبلت‌ها را در دست گرفته‌ایم، زمان زیادی نمی‌گذرد، اما در همین مدت کوتاه تبلت‌ها از لحاظ سخت‌افزاریو طراحی ظاهری پیشرفت زیادی کرده‌اند.

امروز تبلت Eee Pad Transformer Prime شرکت Asus معرفی شد که در ادامه مقاله به اختصار از آن با نام «پرایم» یاد خواهم کرد.

تبلت پرایم، نخستین تبلتی است که از پردازنده چهارهسته‌ای تازه شرکت NVIDIA موسوم به Tegra 3 یا پردازنده Kal-El سود خواهد جست.

ما قبل از سری جدید تبلت‌های Eee Pad، سری قبلی این تبلت را داشتیم که در میان تبلت‌های اندرویدی بسیار محبوب بودند، اما مشخصات و شکل ظاهری آن که در مقابل تبلت‌های نازک دیگر آن را شبیه یک شبه‌جعبه می‌کرد، نقطه ضعف سری قبلی بود.

اما تبلت پرایم، بسیار دل‌فریب است، دیگر خبری از بدنه پلاستیکی ارزان قیمت نیست و بدنه آن آلومینیومی شده است. این تبلت بسیار سبک و نازک است، ضخامت آن بیشتر از ۸٫۳ میلیمتر نیست و وزنی بیشتر از ۵۸۶ گرم ندارد، به این ترتیب این تبلت از ای‌پد ۲، نازک‌تر و سبک‌تر است، در عین حال این تبلت صفحه نمایشی مختصرا بزرگ‌تر از ای‌پد دارد (۱۰٫۱ اینچ در مقایسه با ۹٫۷ اینچ آی‌پد)

صفحه نمایش پرایم از فناوری Super IPS استفاده می‌کند و ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل وضوح دارد، می‌توان ۱۷۸ درجه زاویه دید را نسبت به سطح تبلت تغییر داد، بدون اینکه تصویر مشاهده‌شده مخدوش شود.

سراغ کیبورد این تبلت می‌رویم که به صورت جداگانه به فروش خواهد رسید، داک کیبورد جدید، نازک‌تر است و پوسته آلومینیومی دارد.

شرکت Asus ادعا می‌کند که شارژ تبلت پرایم از هر تبلت موجود دیگری در دنیا بهتر است، با این تبلت می‌توان ۱۲ ساعت به صورت مداوم کار کرد، بدون اینکه نیاز به شارژ مجدد باشد به علاوه اگر تبلت به داک کیبورد متصل شود، مدت زمان شاژ به ۱۸ ساعت خواهد رسید! مدیریت برتر پردازنده Tegra 3 در مصرف انرژی، باعث این مدت شارژ باورنکردنی شده است!

تبلت پرایم، دوربین ۱٫۲ مگاپیکسلی در جلو و دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت دارد و می‌تواند ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰p ضبط کند.

تبلت، یک خروجی میکرو HDMI دارد و داک کیبورد آن کجهز به پورت USB و می‌توان کارت SD در آن جا زد.

تبلت پرایم فعلا مجهز به اندروید ۳٫۲ است، اما به زودی، یعنی در دسامبر امسال به اندروید نسخه ۴٫۰ مجهز خواهد شد.

با این خصوصیات و ویژگی‌هایی که برشمردم، تبلت پرایم در دنیای تبلت‌های اندرویدی گزینه برتر به نظر می‌رسد، با این تبلت می‌شود بازی‌هایی انجام داد که پیش از آن فقط در کنسول‌های ویژه بازی، قابل انجام بودند.

تبلت پرایم در دو رنگ طلایی و خاکتسری عرضه خواهد شد. نسخه ۳۲ گیگی آن، ۵۰۰ دلار و نسخه ۶۴ گیگی آن ۶۰۰ دلار خواهد داشت.

البته نسخه قبلی Eee Pad همچنان به فروش خواهد رسید، بهای نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگی Eee Pad به ترتیب ۳۰۰ و ۳۵۰ دلار خواهد بود.

بهای داک کیبورد که به صورت جدا فروخته می‌شود ۱۵۰ دلار است.

از ماه دسامبر، فروش این تبلت آغاز خواهد شد.

نوشته شده در چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:,ساعت 17:45 توسط Aron va mahdis| |

تگرا 3، پردازنده جدید شرکت NVIDIA چندی است که حسابی نقل مجالس شده است. چند ماه قبل مدیرعامل این شرکت از

ورود تبلت های چهار هسته ای به بازار

می گفت. بعد هم حرف هایی از

تبلت چهار هسته ای ایسوس

شنیدیم. دیروز از شایعات

ارائه اولین اسمارت فون ۴ هسته ای با قلب تپنده تگرا ۳ توسط اچ تی سی

با خبر شدیم. امروز هم

ایسوس رسما تلبت Transformer Prime

را با سس ویژه انویدیا یعنی پردازنده چهار هسته ای Tegra 3 رونمایی کرد. مسلما شما هم با بسیاری از مشخصات تگرا 3 از زمانی که با نام

Kal-El

شناخته می شد، آشنا هستید. اما تا به حال کارایی آن را در جهان واقعی و بر روی یک دستگاه کاربردی ندیده بودیم.



خب، بالاخره زمان آن رسید. در اینجا به بررسی مقایسه ای این پردازنده و همچنین اسکرین شات هایی از بازی های اندرویدی بر روی ترانسفورمر پریم ایسوس می پردازیم. چرا که انویدیا ادعاهای زیادی در مورد پردازشگر جدید اش کرده و آن را در حد پردازشگر کامپیوترهای رومیزی قدرتمند می داند. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید

نوشته شده در چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:,ساعت 17:44 توسط Aron va mahdis| |

نزدیک به دو سال پیش استیو جابز در نامه ای سرگشاده با عنوان «تفکراتی در مورد فلش» شمشیر را برای یکی از مشهور ترین محصولات شرکت ادوبی از رو بست و با ذکر دلایل مختلفی، مخالفت خودش را برای استفاده از این فناوری روی موبایل ها و تبلت ها بیان کرد.

آیفون و آی پد هم هیچ گاه به صورت رسمی از فلش پشتیبانی نکرده و اپل هیچ وقت حاضر نشد که از فلش استفاده کند. در طرف دیگر اندروید از فلش پشتیبانی می کرد هر چند کاربران در عمل از بازدهی فلش روی تلفن هایشان راضی نبودند.

بعد از نامه استیو جابز شرکت ادوبی واکنش سختی نشان داد و اینگونه به نظر رسید که ادوبی می خواهد با قدرت به توسعه فلش برای دستگاه های موبایل و تبلت ها ادامه دهد.

اما هر چه زمان می گذشت به نظر میرسید که اوضاع برای فلش خوب پیش نمیرود. مرداد ماه امسال بود که شرکت ادوبی با معرفی Edge نشان داد که خودش هم به روش های جایگزین فلش فکر می کند.


کمی بعد در شهریور ماه با آمدن اخبار جدید در مورد ویندوز ۸ مشخص شد که مایکروسافت هم در مورد فلش با اپل هم عقیده است. چرا که ویندوز 8 هم در رابط کاربری مترو اش از فلش پشتیبانی نمی کند و حتی در اینترنت اکسپلورر 10 هم از فلش در حالت مترو پشتیبانی نمی شود. و خوانندهای نارنجی حتما مطلب آینده تاریک فلش در سیستم عامل های آینده را به یاد دارند.

بعد از این اعلانات بود که شرکت ادوبی همچنان به وضعیت دفاعی اش ادامه داد و در بیانه ای اعلام کرد: " ما انتظار داریم که سیستم عامل دسکتاپ ویندوز تا سال ها مشهور باقی بماند و به خوبی از فلش شامل بازی های تحت وب و ویدیوها پشتیبانی کند. "


اما امروز به نظر میرسد سرانجام ادوبی شمشیر اش را بر زمین گذاشته است. شاید اگر استیو جابز زنده بود از همه خوشحال تر بود چرا که دوسال قبل چیزی را پیش بینی کرد که در آن زمان برای خیلی ها عجیب بود با آن مخالفت کردند اما حالا خود ادوبی هم به این نتیجه رسیده است. سایت ZDnet امروز به بیانه ای رسمی از ادوبی دست یافته که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر شود. در این بیانه شرکت ادوبی اعلام می کند که توسعه فلش را برای دستگاه های موبایل متوقف خواهد کرد و به جای آن روی توسعه HTML5 تمرکز خواهد کرد.

در بیانیه ادوبی آمده که برای اندروید هم فقط اپدیت های امنیتی فلش ارایه خواهد شد و دیگر امکانات جدید و توسعه صورت نخواهد گرفت.

هر چند این بیانیه هنوز به صورت رسمی منتشر نشده اما در صورت انتشار نهایی اش خبر مهمی برای توسعه دهندگان دنیای موبایل و وب است. واقعیت این است که اگر فلش برای موبایل ها حذف بشود، این کار تقریبا به معنی حذف آن از روی کامپیوتر ها هم خواهد بود چرا که توسعه دهندگان، دوست ندارند سایت یا اپلیکیشنی بسازند که توسط موبایل و تبلت ها قابل مشاهده نباشد. با این تصمیم کاربرد فلش بسیار محدود تر خواهد شد. و کم کم زمان خداحافظی با آن فرا رسیده است.

نوشته شده در چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:,ساعت 17:44 توسط Aron va mahdis| |

یادتان هست چند روز پیش مدیرعامل شرکت ایسوس به گونه ای هیجان زده در یک مصاحبه خبری تبلتی را به همه نشان داد؟ حالا می توانید با دلیل هیجان این شرکت آشنا شوید. اینجا یک تبلت ۱۰.۱ اینچی دارید که ضخامت اش تنها ۸.۳ میلیمتر است. خروجی mini-HDMI دارد و از کارت حافظه میکرو اس دی نیز استفاده می کند و تا آخر سال به آخرین نسخه اندروید یعنی بستنی حصیری هم آپدیت خواهد شد.

نیاز به یادآوری ندارد که این اولین تبلتی است که دارای پردازشگر چهار هسته ای Tegra3 انویدیا است و اگر در مورد قیمت اش هم بپرسید حتما خوشحال می شوید: این تبلت از ماه دسامبر با قیمت ۴۹۹ دلار برای مدل ۳۲ گیگابایتی و ۵۹۹ دلار برای ۶۴ گیگابایتی وارد بازار می شود. البته کیبرد داک که در تصویر می بینید به صورت مجزا و با قیمت ۱۴۹ دلار فروخته می شود.


pr-asus-eee-pad-transformer-prime-front-amethyst-gray_narenji.jpg

در مورد نمایشگر پرایم می دانیم که دارای رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل و از نوع Super IPS+ و با محافظ گوریلا است و زاویه دید ۱۷۸ درجه دارد. حداکثر روشنایی هم 600nits است.

تبلت ترانسفورمر پرایم ایسوس دارای یک گیگابایت رم به همراه جی پی اس، ژیروسکوپ و دو دوربین است. دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و قابلیت فیلم برداری 1080p است و دوربین جلویی ۱.۲ مگاپیکسلی است. ایسوس می گوید دوربین این تبلت از نظر کیفیت رنگ ها حداقل ۳۰ درصد نسبت به دوربین بقیه تبلت ها بهتر عمل می کند.

وقتی نوبت به باطری می رسد ممکن است خیال کنید این همه امکانات جایی برای باطری باقی نمی گذارد اما این شرکت می گوید که ترانسفورمر پرایم ۱۲ ساعت طول عمر باطری دارد و اگر داک کیبرد را بخرید ۶ ساعت دیگر به عمر باطری تان اضافه می شود!

بد نیست کمی هم در مورد داک کیبرد صحبت کنیم. وزن اش حدود ۵۴۰ گرم است و علاوه بر باطری اضافه، یک تاچ پد و پورت یو اس بی 2.0 به همراه ورودی کارت حافظه SD را به تبلت شما اضافه می کند.

تبلت ترانسفورمر پرایم از بدنه ای با آلیاژ آلومینیوم و با دو رنگ وارد بازار می شود. وزن خود تبلت هم تنها ۵۸۶ گرم است و بنابراین از آی پد ۲ و تبلت گلکسی ۱۰.۱ سامسونگ سبک تر است. در نهایت شرکت ایسوس می گوید که روی نمایشگر و بدنه یک لایه مخصوص «آب و روغن گریز» کشیده شده که سبب می شود که اثر انگشت به راحتی روی آن باقی نماند.

اگر تمام مشخصات را کنار هم بگذارید متوجه می شوید که محصول جدید ایسوس یک گزینه وسوسه انگیز برای تبلت دوستان است. شما آن را در مقایسه با دیگر محصولات چقدر برتر می دانید؟

نوشته شده در چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:,ساعت 17:43 توسط Aron va mahdis| |

نوشته شده در چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:,ساعت 17:42 توسط Aron va mahdis| |

شما آدم خوش عکسی هستید یا خودتان را جزو انسان های بد عکس می دانید؟ تصویر بالا یک آزمایش توسط آقای ایستوود است که به خوبی نشان می دهد که این موضوع آنقدر ها هم ربطی به خوش عکس بودن یا بد عکس بودن ندارد و همه چیز زیر سر لنز دوربین ها است.

این تصاویر همگی در یک شرایط نور و تنظیمات گرفته شده اند و فقط تفاوت در لنز به کار رفته بوده است. لنز ها دنیا را نسبت به چشم ما متفاوت می بینند و نور را منحرف می کنند. علاوه بر اینکه در هر لنز فاصله سوژه نقش مهمی را بازی می کند.


در آزمایش آقای ایستوود تصاویر با لنزهایی از ۱۹ تا ۳۵۰ میلیمتری گرفته شده اند. در لنز های ۱۹ میلیمتری تاثیر کاملا واضح است و صورت کاملا دفورمه شده است. اما وقتی به لنز ۱۳۵ میلیمتری میرسیم به نظر میرسد بهترین نتیجه را داریم که البته این بستگی به سلیقه و نگاه افراد هم دارد. برای دیدن جزییات بیشتر بهتر است تصویر را در اندازه بزرگ تر ببینید.

اما نکته در اینجا است که هیچ عدد مشخصی برای عکس بهتر وجود ندارد و این بستگی زیادی به آناتومی صورت هر فرد دارد که با چه لنزی زیباتر و بهتر به نظر برسد. در واقع به همین دلیل است که برخی افراد در یک زاویه به خصوص فوتوژنیک هستند و از یک زاویه دیگر یا یک دوربین دیگر خوش عکس به حساب نمی آیند.

نوشته شده در سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:,ساعت 23:12 توسط Aron va mahdis| |

شرکت اچ پی تصمیم عجیبی گرفته است. در حالی که اکثر شرکت های بزرگ به خاطر نیروی کار ارزان تر کارخانه های تولیدی شان را به چین منتقل کرده اند، این شرکت تصمیم گرفته که فعلا لپ تاپ هایی که برای بازار ژاپن تولید می کند را در خود ژاپن تولید کند. این شرکت معتقد است که کلمه Made in Japan اهمیت زیادی برای مشتریان دارد و به خاطر همین و تحویل سریع تر محصولات، قصد دارد کارخانه تولید لپ تاپ اش را در ژاپن بنا کند.

نوشته شده در سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:,ساعت 23:12 توسط Aron va mahdis| |

HTC Edge

اطلاعات جالبی در مورد یک تلفن هوشمند جدید از شرکت اچ تی سی به بیرون درز کرده است. این روزها تلفن های هوشمند با پردازشگر دو هسته تقریبا همه جا فراگیر شده اند. پس نوبت به نسل بعدی رسیده است: تلفن هایی با پردازشگر چهار هسته ای.

این تلفن جدید از اچ تی سی احتمالا نخستین گوشی است که یک سی پی یو با چهار هسته پردازشی درون خود دارد. پردازشگر Nvidia Tegra 3 قرار است چهار هسته با سرعت 1.5GHz داشته باشد. و اگر بقیه اطلاعات لو رفته از تلفن Edge صحیح باشد اینجا یک نمایشگر بزرگ 4.7 اینچی با رزولوشن 720p داریم به همراه دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک گیگا بایت رم و ضخامت ۱ سانتیمتر.

مشخصات فنی تا حد زیادی شبیه تلفن HTC Rezound است که همین چند روز پیش معرفی شد. و حدس زده می شود که این تلفن از نسل چهارم شبکه موبایل هم پشتیبانی کند و با اندروید 4.0 وارد شود. اما برای زمان ورود اش احتمالا باید تا اوایل سال ۲۰۱۲ صبر کنید.

تا اینجا که حرف های مدیرعامل انویدیا درست از کار در آمده است. تبلت چهار هسته ای را که دیدیم. این هم احتمالا اولین تلفن چهار هسته ای خواهد بود.

نوشته شده در سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:,ساعت 23:11 توسط Aron va mahdis| |

تگزاسی ها معمولا به تمام کردن کار علاقه دارند، حالا دانشمندان تگزاسی واکسنی را معرفی کرده اند که می تواند ما را بر علیه تمام انواع آنفلوانزاها (و نه فقط یک یا چند گونه) ایمن کند. این واکسن جدید برخلاف واکسنهای رایج فعلی، حتی در صورت جهش ویروس هم می تواند ایمنی بدن بر علیه آنفلوانزا را حفظ کند.

بزرگترین مشکل واکسنهای آنفلوانزای فعلی این است که هر سال باید پزشکان جمع شوند و حدس بزنند که چه گونه هایی ممکن در این سال شایع شوند و بعد با استفاده از ویروس ضعیف شده آن گونه، واکسنی را ساخته و روانه بازار کنند. وقتی این واکسن به کسی تزریق می شود، بدن او می تواند آن ویروس را در شرایط سالمی شناسایی کند تا در صورت مواجهه با حمله واقعی ویروس در برابر آن واکنش به موقع نشان دهد. اما مساله اینجاست که اگر فردی به گونه ای غیر از آن گونه مبتلا شود یا همان گونه ویروس دچار جهش شود، هرچه واکسن و دستگاه ایمنی رشته بودند، پنبه میشود و شخص به راحتی تسلیم آنفلوانزا می گردد.

اما تیم دکتر بئاتریس فونتورا برای مقابله با آنفلوانزا روش متفاوتی را انتخاب کردند، آنها توانایی ذاتی بدن را برای مقابله با آنفلوانزاها افزایش می دهند. ماجرا از این قرار است که بدن ما پروتئینی دارد به اسم REDD-1 که اگر سطح آن در سلولی بالا باشد، ویروس آنفلوانزا نمی تواند وارد آن سلول شود و اگر سطحش پایین باشد، سلول در برابر آنفلوانزا آسیب پذیر می شود. تکنیک دکتر فونتورا و همکارانش بر تقویت سیستم ایمنی از طریق افزایش مقدار این پروتئین متمرکز است.

تحقیقات این پزشکان نشان داده که واکسن ابداعی آنها می تواند ما را در برابر گونه های مختلفی از آنفلوانزا مقاوم کند، مانند آنفلوانزای اسپانیایی (گونه ای از آنفلوانزای H1N1 که در سال 1918 حدود 50 تا 100 میلیون نفر را در جهان کشته بود) یا آنفلوانزای خوکی (گونه دیگری از همین H1N1 که دو سال پیش توانست حداقل 11 تا 21 درصد مردم جهان را آلوده کند و به دلیل قرابت با نوع اسپانیایی وحشت زیادی در دنیا برانگیزد)

البته باید بدانید که متاسفانه تا عرضه این واکسن تگزاسی به بازار راه درازی در پیش است و این واکسن پیش از تایید حضورش در بازار دارویی باید از فیلترهای مختلف اداره غذا و داروی آمریکا بگذرد. روندی که گاه ممکن است تا دو سال به طول بینجامد. اما به هرحال ابداع این واکسن می تواند نوید بخش دنیایی به دور از استرس آنفلوانزاهای رنگارنگ و تهاجم گاه و بیگاه آنها باشد.

نوشته شده در سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:,ساعت 23:10 توسط Aron va mahdis| |

مشکلات مالی و نبود نقدینگی سبب شد که شرکت کداک یکی از تولید کننده های قدیمی دوربین های دیجیتال مجبور به فروش بخش تولید سنسور اش برای دوربین های دیجیتال بشود. قیمت فروش دقیقا مشخص نیست و گفته میشود بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار بوده است و خریدار یک هولدینگ به نام Platinum Equity است. کداک به خاطر کمبود پول امکان رقابت اش را در تولید سنسور در مقابل کانن و سونی از دست داده بود و حالا تصمیم به فروش این بخش مهم از شرکت اش گرفته.

نوشته شده در سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:,ساعت 23:9 توسط Aron va mahdis| |

تبلت آمازون یا همان کیندل فایر هنوز وارد بازار نشده که یک رقیب جدی پیدا کرده است. امشب شرکت Barnes & Noble که یکی از بزرگ ترین فروشنده ها و توزیع کننده های کتاب در آمریکا و جهان به حساب می آید از تبلت جدید اش پرده برداری کرد. تبلت Nook محصول جدیدی است که مستقیما آمازون را هدف گرفته است.

این تبلت در واقع ادامه ای بر کتابخوان قبلی این شرکت به نام Nook Color است که حالا تبدیل به یک تبلت درست و حسابی شده است. روی کاغذ مشخصات این تبلت تا حد زیادی شبیه آمازون فایر است. هر دو نمایشگری ۷ اینچی دارند. پردازشگر هر دو ۱ گیگاهرتزی دو هسته ای از شرکت تگزاس اینسترومنت است و هر دو نسخه ویژه ای از اندروید را به همراه دارند. باطری هم تقریبا مشابه عمل می کند و هر دو به فروشگاه های آنلاین و امکان پخش فلش مجهز هستند.

هیچ کدام از این دو تبلت هم دوربین، بلوتوث یا 3G ندارند. اما با وجود تمام این شباهت ها مدیرعامل این شرکت می گوید که این یک تبلت برتر است. حافظه نسخه ابتدایی این تبلت ۱۶ گیگابایتی است که دو برابر تبلت آمازون به حساب می آید و ورودی کارت حافظه SD دارد (در حالی که فایر ندارد).

مقایسه تبلت نوک و آمازون فایر

مقایسه تبلت نوک - سمت راست با تبلت آمازون در سمت چپ



زاویه دید تبلت نوک ۸۹ درجه است و رم آن هم ۱ گیگابایت است که در این مورد هم دو برابر رم ۵۱۲ مگابایتی فایر به حساب می آید. بنابراین این تبلت در مولتی تسک بهتر از فایر عمل خواهد کرد.

وزن تبلت نوک ۴۰۰ گرم است و برای ضبط صدا میکروفون هم دارد. اگر از قیمت بپرسید باید بدانید که این تبلت با قیمت ۲۴۹ دلار وارد بازار خواهد شد. از نظر قیمت این تبلت ۵۰ دلار گران تر از تبلت آمازون است. اما مدیر عامل شرکت Barnes & Noble می گوید این تفاوت قیمت، ارزش اش را دارد. نمایشگر بهتر و رم دوبرابر تاثیر فوق العاده ای روی کارایی تبلت شما می گذارد. ضمن اینکه ما نمی توانستیم به تبلتی فکر کنیم که فقط ۶ گیگابایت فضا در اختیار شما بگذارد.

از طرف دیگر آمازون تبلت اش را یک محصول ابری می داند و یک فضای آنلاین بی نهایت در اختیار مشتریان اش قرار داده است. در حالی که رقیب جدید به گونه ای متفاوت فکر می کند. فعلا جنگ تبلت ها به میان کتابخوان ها و کتابفروشی ها هم کشیده شده است. در نهایت این کاربران هستند که مشخص می کنند کدام طرز تفکر بهتر بوده است.

نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:,ساعت 23:58 توسط Aron va mahdis| |


آخرین قبض موبایل شما چقدر بوده است؟ به طور متوسط هر ماه چقدر پول صرف تماس، پیامک و اینترنت روی تلفن همراه تان می کنید؟ هیچ وقت به این فکر بوده اید که میزان مصرف خودتان را بررسی کنید و بدانید که چرا اینقدر هزینه تلفن تان زیاد می شود؟ اگر یک تلفن اندرویدی دارید، می توانید با کمک یک اپلیکیشن رایگان و مفید مشکل خود را به خوبی حل کنید.

بررسی میزان تماسها، پیامک و اینترنت به منظور کنترل هزینه، موردی است که مطمئناً شما خوانندگان نارنجی نیز کم و بیش با آن دست و پنجه نرم می کنید. همه ما میدانیم که کنترل میزان مصرف داده ها در یک دوره زمانی مثلاً یک ماهه کار آسانی نیست. اپلیکیشن های زیادی در این زمینه وجود دارند که امکان بررسی میزان ارسال و دریافت داده ها توسط گوشی را به ما می دهند، اما اکثر این برنامه ها امکان اینکه بدانیم چه فرایندی دیتای بیشتری مصرف کرده را در اختیارمان نمی گذارند. پس در ادامه مطلب با ما باشید.

نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:,ساعت 19:33 توسط Aron va mahdis| |

چند روز پیش خبرکوتاهی در مورد ضرر دهی سونی در نارنجی خواندید. در دنیای فعلی فناوری اوضاع برای چند شرکت که از غول های تکنولوژی به حساب می آید زیاد خوب نیست. سونی و شرکت ریم (که آن را با محصولات بلک بری میشناسید) طی چند سال گذشته وضعیت خوبی در بازار نداشته اند و زنگ خطر برای این شرکت ها به صدا در آمده است.

سایت تک کرانچ در تحلیل اش اعتقاد دارد که سونی زمانی مشهور ترین و بهترین محصولات جهان را تولید می کرده. اما با طلوع فناوری موبایل و تصمیم اشتباه سونی در همکاری با اریکسون. (تصمیمی که همین چند روز پیش پس از ۱۰ سال به پایان رسید) این شرکت در مهم ترین بازار حال حاضر دنیا عقب افتاد.


از طرف دیگر سونی در شاخه های مختلف بهترین محصولات جهان را تولید می کرد. اما هر کدام از این بازار ها توسط رقیبان سونی مانند سامسونگ، دل، اپل و اچ پی یک به یک از دست اش گرفته شده اند.

سونی بهترین پخش کننده های موسیقی را در جهان تولید می کرد (نام واکمن را یادتان هست؟) اما سال ها است که یک محصول برتر و پرفروش در این زمینه نداشته است و اپل بازار اش را تصرف کرده. سونی به خاطر لپ تاپ هایش شناخته می شد اما حالا دل و اچ پی این بازار را از دستش خارج کرده اند و سونی به خاطر تلویزیون های خوب و سیستم های صوتی عالی اش مشهور بود و سامسونگ حالا این بازار اش را در دست گرفته است.

داستان برای شرکت ریم هم نسبتا مشابه است. هر چند این شرکت به خاطر نبود خدمات اش در ایران کمتر شناخته شده است. اما بد نیست بدانید «ریم» تا همین چند سال پیش بازار تلفن های هوشمند را در آمریکا در تصرف خود داشت و حالا در وضعیت خوبی قرار ندارد.

این دو شرکت بسیاری از محبوب ترین فناوری های جهان را به ما عرضه کرده اند، اما دنیای رقابت جایی برای عقب ماندن باقی نمی گذارد. سونی طی چند هفته اخیر نشان داده که تصمیم های بزرگی برای تغییر گرفته و می خواهد روح جدیدی در بازارهایش وارد کند. باید ببینیم این غول ها در مقابل رقبیان متعدد و باهوش خودشان چه کاری از پیش میبرند. آیا همچنان روندی نزولی خواهند داشت یا اینکه راهی برای خروجی از وضعیت فعلی پیدا می کنند.

نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:,ساعت 14:37 توسط Aron va mahdis| |

تنها شش هفته بعد از ارایه فایرفاکس نسخه 7 حالا می توانید نسخه 8 این مرورگر محبوب را دانلود کنید. البته این نسخه از فردا به صورت رسمی ارایه می شود اما فایل آن از هم اکنون روی سرورهای موزیلا قابل دانلود است. دانلود کنید: نسخه ویندوز - نسخه مک

نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:,ساعت 14:36 توسط Aron va mahdis| |

شرکت پاناسونیک می خواهد شما را ترغیب کند که عکس های سه بعدی بگیرید. بنابراین دوربین دیجیتال Lumix 3D1 از ماه آینده وارد بازار می شود تا بتوانید هم تصاویر معمولی دو بعدی بگیرید و هم امکان عکس برداری سه بعدی داشته باشید.

این دوربین دارای یک جفت لنز واید 25-100mm است که در حالت سه بعدی 30-120mm به حساب می آیند و دارای سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی است. وجود دو لنز و دو سنسور سبب می شود که این دوربین یک دوربین فیلم برداری سه بعدی خوب نیز به حساب بیاید.

این دوربین در عکاسی از سرعت نسبتا مناسبی هم برخوردار است. می توانید با سرعت ۸ فریم در ثانیه عکس بگیرید (بدون فوکوس اتوماتیک) یا با سرعت ۴ فریم در ثانیه با فوکوس اتوماتیک برایتان در رزولوشن تمام اچ دی عکس برداری می کند.

در عین حال می توانید ویدیوهای اچ دی هم با آن ضبط کنید و 4x زوم اپتیکال هم در اختیار دارید. جالب اینجا است که به نظر می رسد دو لنز دوربین می توانند به صورت مجزا هم کار کنند. برای مثال می توانید همزمان با هر کدام از لنز ها تصویری دو بعدی با فاصله کانونی متفاوت بگیرید. از آن جالب تر این است که مثلا در یک مهمانی می توانید با یک لنز از مراسم فیلمبرداری کنید و با لنز دیگر از میهمان ها عکس بگیرید!

این دوربین از ماه آینده با قیمت ۵۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد و می توانید خودتان را برای دوران دوربین های دو لنزی آماده کنید.

نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:,ساعت 14:35 توسط Aron va mahdis| |

برای بسیاری از کاربران به همراه داشتن دو دوربین های فیلمبرداری و عکاسی اصلا فکر خوبی نیست. باید نگران دو فضای ذخیره اطلاعات باشند، نگران دو باتری و وسایل شارژ آن باشند. دو کیف و تجهیزات و حتی برخی مواقع سه پایه را با خود حمل کنند. برای همین GC-PX10 جی وی سی، دوربین هیبریدی است که قصد دارد با یک تیر دو نشان بزند.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با امکانات گجت جالب و قابل توجه جی وی سی بیشتر آشنا شوید.

نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:,ساعت 1:23 توسط Aron va mahdis| |

آلودگی های نفتی یکی از بدترین انواع آلودگی ها برای محیط زیست به حساب می آیند و وقتی نفت وارد دریا بشود جان ماهی ها و هزاران گونه زنده دیگر را به خطر می اندازد. برای جمع آوری این آلودگی ها از سطح دریا از ماشین های مخصوصی استفاده می کنند. بهترین انواع آنها در حال حاضر قادر اند با سرعتی حدود ۴۰۰۰ لیتر در دقیقه لکه های نفتی را از سطح دریا جمع آوری کنند.

به نظر عدد بزرگی می آید. اما اگر بدانید که در جریان نشت نفتی در خلیج مکزیک بیشتر از ۱۱ میلیارد لیتر نفت به دریا وارد شد آنوقت متوجه می شوید که این ماشین ها در حوادث بزرگ کار زیادی از دستشان بر نمی آید.


همین موضوع سبب شد که خانم «وندی اشمیت» به فکر راه اندازی یک مسابقه برای ساخت یک ماشین قدرتمند تر برای جمع آوری آلودگی های نفتی بیوفتد. وندی اشمیت همسر اریک اشمیت مشهور مدیرعامل سابق گوگل است. آنها به صورت خانوادگی یک بنیاد به نام اشمیت دارند که پروژه های مختلفی را انجام می دهد.

این مسابقه با یک جایزه ۱.۴ میلیون دلاری برای طراحی و ساخت یک ماشین جمع آوری آلودگی های نفتی بود که بتواند با سرعت حداقل ۱۰ هزار لیتر در دقیقه لکه های نفتی را جمع آوری بکند. (بیشتر از ۲ برابر در مقایسه با سریع ترین ماشین های موجود)


ده تیم و شرکت مختلف در این مسابقه شرکت کردند و در نهایت شرکت Elastec موفق به بردن این جایزه ۱.۴ میلیون دلاری شد. آنها ماشینی را ساختند که می توانست در هر دقیقه به طور متوسط ۱۷ هزار لیتر از آلودگی های نفتی را جمع آوری بکند و بنابراین از عدد مورد انتظار مسابقه هم جلوتر زدند.

حالا این ماشین غول پیکر می تواند روی دریا حرکت کند و با قدرت فوق العاده اش لکه های نفتی را با لذت ببلعد. طبیعت هم خوشحال خواهد بود که یک گام کوچک در جهت کمک به آن برداشته شده است.

نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:,ساعت 1:23 توسط Aron va mahdis| |

قبل از اینکه شروع به خواندن مطلب کنید بهتر است با عبارت Head-up Display که به طور اختصاری به آن HUD هم می گویند، آشنا شوید. چرا که احتمالا در سال های آینده اسم آن را زیاد خواهید شنید. در تعریف کلی به هر نمایشگر شفافی که اطلاعات را به گونه ای نمایش بدهد که نیاز نباشد شما جهت نگاه تان را تغییر بدهید HUD می گویند.

این عبارت در واقع از نمایشگرهای مخصوص هواپیماهای جنگنده آمده. آنجایی که خلبان ها اطلاعات مورد نیاز را روی شیشه مقابل جنگنده می بینند و برای دیدن اطلاعات سرشان همچنان بالا می ماند. چرا که در یک جنگنده با آن سرعت پرواز، خلبان فرصت لازم را ندارد که سرش را برای جستجوی اطلاعات پایین بیاورد.

با وجودی که این فناوری ابتدا در صنایع نظامی مورد استفاده قرار گرفت اما کم کم در حال باز کردن راه خودش در زندگی روزانه ما است. و حالا شرکت اتومبیل سازی BMW نسل جدیدی از HUD را به صورت تمام رنگی روی شیشه BMW 3 Series در سال آینده میلادی به کار خواهد گرفت.

با دیدن اطلاعات ضروری و مهم روی شیشه مقابلتان، می توانید با داشبورد خودرو خداحافظی کنید چرا که تقریبا همه چیز را همان بالا و روی شیشه می بینید. قرار است روی نمایشگر جدید علاوه بر اطلاعات اساسی مانند سرعت و تنظمیات، چیزهایی مانند اطلاعات جاده و راه های فرعی، سیستم تشخیص عابر پیاده و هشدارهای امنیتی هم وجود داشته باشد.

فعلا برای داشتن این HUD لازم است ۱۳۰۰ دلار هزینه اضافی علاوه بر قیمت خودرو بپردازید. اما کم کم و با فراگیر شدن این فناوری می توان امیدوار بود که آن را روی خودروهای دیگر هم ببینیم. هر چند مدل های اولیه ای از آن همین الان هم به صورت محدود در برخی اتومبیل ها به کار رفته است.

توضیح: تصویر بالا یک مدل سازی است و نمونه واقعی را نشان نمی دهد.

نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:,ساعت 1:22 توسط Aron va mahdis| |

زنبور عسل موجود مفید و دوست داشتنی است که با گسترش زندگی شهری کم کم در حال محو شدن از شهر ها است. شرکت فيليپس با ارائه یک ایده به نام Urbun beehive امکان داشتن یک کندوی کوچک خانگی بی خطر را حتی برای کسانيکه به زندگی آپارتمان نشينی گرفتار هستند، فراهم کرده است. اين طرح از دو قسمت مجزا تشکيل شده. یک قسمت محفظه شیشه ای شفاف است که چند پنل مشبک در داخل آن جاسازی شده است. قسمت دیگر گلدانی است که چند شاخه گل جهت پذیرایی از زنبور ها در آن قرار می گیرد.

 

تنها کافی است که این کندوی مدرن را روی شيشه نصب کنيد. محفظه شیشه ای آن داخل فضای ساختمان و گلدان خارج فضای ساختمان، يعنی در معرض فضای باز قرار می گيرد. ضمن اینکه پنل های مشبک موجود در اين وسیله برای زنبورها مفید است و کندو سازی را برای آنها آسان کرده است.

 

برای استفاده از عسل این دستگاه هم کافی است که ظرفی را زير آن گرفته و نخ آویزان از دستگاه را بکشيد. عسل طبيعی همانند مايعی طلایی در ظرف شما سرازیر می شود.

 

فيليپس جزئیات بيشتری در مورد ایده اش اعلام نکرده و هنوز نمی دانیم که آن را به صورت یک محصول هم در بازار می بینیم یا فقط در حد یک ایده جالب باقی می ماند. اما تفکر داشتن کندوی دیواری شخصی آنقدر فانتزی است که هر کس دلش بخواهد برای داشتن يک ظرف عسل تازه، فکر خريدن چنین چیزی به سرش بزند.

نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:,ساعت 1:21 توسط Aron va mahdis| |

این دسته کلید کمک بزرگی برای کسانی است که مرتب کلیدهایشان را گم می کنند. این گجت به یک فرستده بلوتوث مجهز است و یک اپلیکیشن هم روی تلفن شما نصب می شود تا ارتباط دو طرفه آنها را فراهم کند.

هر زمان که دسته کلید را گم کنید از طریق امواج ارسالی و اپلیکیشن روی تلفن می توانید کاری کنید که دسته کلید با یک آژیر، شما را از مکان خودش مطلع کند. در حال حاضر اپلیکیشن این دسته کلید برای اندروید و بلک بری در دسترس است.

جالب اینجا است که برعکس آن هم قابل استفاده است به این معنی که اگر تلفن را گم کرده باشید می توانید با زدن یک دکمه روی دسته کلید کاری کنید تا تلفن زنگ بخورد و آن را پیدا کنید. البته این امکان زیاد هم مفید نیست.

هر چند به خاطر برد محدود بلوتوث خیلی هم نمی توان این گجت ۶۰ دلاری را کاربردی نامید و اگر از برد موثر خارج بشود دیگر کاری از دست اش بر نمی آید. ضمن اینکه اگر تلفن و دسته کلید را با هم گم کنید دیگر اوضاع تان خراب است و مجبورید از اپلیکیشن های مخصوص پیدا کردن تلفن همراه استفاده کنید.

نوشته شده در شنبه 14 آبان 1390برچسب:,ساعت 20:9 توسط Aron va mahdis| |

تصور می‌کردیم که رنگ چشم‌ها چیز غیر قابل تغییر باشد، اما یک پزشک کالیفرنیایی فناوری تازه‌ای ابداع کرده است که با استفاده از آن می‌توان چشم‌های قهوه‌ای را مبدل به آبی کرد!

دکتر گرگ هومر Gregg Homer از مؤسسه پزشکی «استروما»، ادعا می‌کند که با استفاده از لیزر در جریان عملی که تنها ۲۰ ثانیه طول می‌کشد، می‌تواند بدون اینکه صدمه‌ای به بینایی فرد برسد، رنگ چشم‌های او را برای همیشه از قهوه‌ای به آبی تبدیل کند.

رنگ چشم‌ها را دو عامل تعیین می‌کند، یکی از آنها میزان رنگدانه‌های ملانین عنبیه است و عامل دیگر میزان پراکندگی یا تفرق نور در بافت عنبیه است. فکر نکنید که آدم‌هایی که رنگ چشمشان آبی یا سبز است، رنگدانه‌های آبی یا سبز در چشم دارند، عاملی که باعث می‌شود رنگ چشم‌ آنها آبی یا سبز شود، همین تفرق متفاوت نور در چشم‌های آنهاست. به عبارت دیگر، همان‌طور که رنگ آبی آسمان، به خاطر آبی بودن هوا نیست و ناشی از پرکنده شدن نور خورشید در جو زمین است، رنگ آبی چشم‌ها هم را همین فرایند سبب می‌شود.

دکتر گرگ از لیزری با فرکانس خاص، برای برداشتن رنگدانه‌های سطح عنبیه استفاده می‌کند که ظاهرا میزان پراکندگی نور را تغییر می‌دهد. البته متعاقب عمل دو تا سه هفته باید بگذرد تا تغییرات به صورت تدریجی در چشم اعمال شود و تغییر رنگ رخ دهد.

این عمل البته ارزان نیست و پنج هزار دلار هزینه در بر دارد. تصور می‌رود که ظرف ۳ سال، این عمل در امریکا در دسترس همه قرار بگیرد و حتی در مدت کوتاه‌تری در خارج آمریکا، معمول شود.

اما در این میان چشم پزشکانی هستند که ضرورت این عمل را زیر سوال می‌برند و عقیده دارند که باید با دقت بیشتری این عمل مورد بررسی قرار بگیرد، مثلا دکتر «المر تو»، استادیار دانشگاه ایلینویز عقیده دارد که ممکن است زدودن ملانین چشم چندان بی‌خطر نیست و ممکن است منجر به بیماری بیماری گلوکوم ناشی از نشست از رنگدانه یا pigmentary glaucoma شود. این بیماری منجر به کوری می‌شود.اما دکتر هومر معتقد به بی‌خطر بودن این عمل است، با این همه او تلاش می‌کند که ظرف یک سال‌ آینده بی‌خطر بودن عملش را اثبات کند.

شیوه آسان دیگر تغییر رنگ چشم، به صورت موقت، استفاده از لنزهای تماسی است، البته این شیوه خطر عفونت را در بر دارد و استفاده از لنز چندان راحت نیست.

در انسان‌ها، بیشتر رنگ قهوه‌ای معمول است، البته جالب است بدانید که در کشور استونی ۹۹ درصد افراد، رنگ چشمشان آبی است.

اما آیا معمول شدن احتمالی عمل تغییر رنگ چشم، مشکلات اجتماعی یا اخلاقی به هماره نخواهد داشت؟

تونی موریسون، نویسنده مشهور آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات و پولیتزر، کتابی دارد به نام «آبی‌ترین چشم»، در این رمان که به فارسی هم ترجمه شده است، شخصیتی به نام «پکولا» وجود دارد که دختری سیاه پوست است که همراه خانواده فقیرش زندگی می‌کند و هر شب دعا می‌کند که چشمانش مثل همکلاسی‌هایش آبی شود.

نوشته شده در شنبه 14 آبان 1390برچسب:,ساعت 19:55 توسط Aron va mahdis| |

باورتان می شود که یک نمایشگر که کمتر از یک اینچ است دارای رزولوشن 1280 در 720 پیکسل باشد؟ این جدیدترین محصول OLED از شرکت سونی است که قرار است در منظره یاب دوربین های دیجیتال و دیگر مکان ها با کاربرد مشابه استفاده شود.

سونی می گوید این نمایشگر 0.7 اینچی تا ۹۷ درصد رنگ های NSTC را به طور کامل نمایش می دهد و زمان پاسخ دهی 0.01 میلی ثانیه دارد و روشنایی اش هم 200 cd/m2 است.

حالا می توانید در دوربین های دیجیتال آینده منتظر یک منظره یاب با کیفیت فوق العاده باشید که تصویری تا حد امکان حقیقی را در اختیار شما قرار می دهد. باید ببینیم که این منظره یاب های دیجیتال تا چه حد می توانند عکاس های حرفه ای را راضی کنند. یا اینکه آنها همچنان منظره یاب های نوری را ترجیح می دهند؟

نوشته شده در شنبه 14 آبان 1390برچسب:,ساعت 18:10 توسط Aron va mahdis| |

این روزها هر کسی یک تلفن هوشمند یا تبلت دارد که در خیابان، مترو یا هر مکان عمومی دیگر مشغول کار با آن است. حالا که گجت های محبوب هوشمند ما کوچک تر و سریع تر شده اند این مزیت را دارند که می توانیم از آنها در هر موقعیتی استفاده کنیم. اما همین مزیت می تواند یک خطر امنیتی هم به حساب بیاید. ممکن است فرد دیگری در حال سرک کشیدن روی نمایشگر تلفن شما باشد.

شاید بگویید که این موضوع نگرانی چندانی ندارد و هنگام کار مراقب هستم که فرد دیگری روی نمایشگر من نگاه نکند اما دفعه بعدی که می خواهید با موبایل تان یک ایمیل محرمانه بفرستید یا رمز عبورتان را تایپ کنید بهتر است که بیشتر مراقب باشید. چرا که اوضاع در حال خراب شدن است!

تصورش را بکنید، فردی از فاصله ۶۰ متری شما بتواند نمایشگر شما را بخواند! حالا نظرتان چیست؟ این چیزی است که آقای فراهام محقق دانشگاه کارولینای شمالی می گوید: "ما می توانیم در طبقه دوم ساختمان باشیم و نمایشگر تلفنی که در همکف قرار دارد را بخوانیم."


spy-mob.jpg

این تیم تحقیقاتی نرم افزاری را تهیه کرده اند که می تواند متن ها را از ویدیوهایی که از نمایشگر تلفن همراه تهیه شده استخراج کنند. پیش از این هم نرم افزاری به نام iSpy برای این کار وجود داشته است. کافی است با دوربین یا موبایل از نمایشگر یک تلفن همراه فیلم بگیرد تا آن را تبدیل به متن اصلی بکند.

اما این تیم تحقیقاتی توانایی های نرم افزار را به مرزهای جدیدی رسانده است. حالا می توان با یک تلفن معمولی از فاصله ۳ متری از نمایشگر تلفن فرد دیگری فیلم برداری کرد و متوجه شد که مشغول تایپ چه چیزی است و اگر برای فیلم برداری از یک دوربین SLR با کیفیت اچ دی استفاده کنید می توانید همین کار را از فاصله ۶۰ متری هم انجام بدهید! بدتر اینکه این نرم افزار قادر است تصاویری که به صورت انعکاسی باشند را هم تشخیص بدهد. یعنی اگر انعکاس نمایشگر تلفن روی شیشه عینک یا شیشه پنجره مترو در کنارتان افتاده باشد با فیلم برداری از آن انعکاس می توان به متن های تایپی شما پی پرد.


spy-key.jpg

هنگامی که از کیبرد تلفن هوشمندتان در اندروید یا آیفون استفاده می کنید با تایپ هر حرف، نرم افزار کیبرد آن را به صورت درشت شده نمایش می دهد. این روش اصلی اپلکیشن جاسوس برای دزدی اطلاعات به حساب می آید. همین مورد است که سبب شده دقت تشخیص آن تا ۹۰ درصد هم باشد.

اگر اصلا دلتان نمی خواهد توسط چنین نرم افزارهایی مورد جاسوسی قرار بگیرید می توانید در حال حاضر گزینه letter magnification را روی تلفن هوشمند تان غیرفعال کنید یا هنگام تایپ رمز عبور و متن های حساس، روی نمایشگر را با چیزی بپوشانید.

نوشته شده در شنبه 14 آبان 1390برچسب:,ساعت 18:7 توسط Aron va mahdis| |


 
بنا به خبر اعلام شده از وب لاگ رسمی گوگل،مناسک حج امسال بصورت زنده از کانال یوتیوب پخش خواهد شد.مراسم امسال با حضور تقریبا ۲٫۵ میلیون نفر از مسلمانان سراسر دنیا  در مکه در حال برگزاری میباشد.
وظیفه انجام اینکار  برعهده وزارت فرهنگ عربستان( با همکاری شرکت گوگل )بوده که قبلا در ماه مبارک رمضان نیز پخش زنده مراسم نماز در مسجدالحرام را از طریق این شبکه انجام داده بود.
برای دیدن این کانال هم اکنون میتوانید به آدرس زیر مراجعه نمائید.
لازم به ذکر است که از روز شنبه ۱۴ آبان برابر با ۸ ذی الحجه  پخش زنده آغاز خواهد گردید:
 
نوشته شده در جمعه 13 آبان 1390برچسب:,ساعت 23:25 توسط Aron va mahdis| |

ابر کامپیوتر ژاپنی که نام اش K است، حالا کمی پر سرعت تر شده و توانسته مقام نخست دنیا را از آن خود کند. این ابر رایانه که قدرت پردازشی ۱۰/۵ پتافلوپ را در اختیار دارد، می تواند در هر ثانیه ۱۰/۵ بیلیارد محاسبه انجام دهد. که این عدد K را در صدر ابر کامپیوترهای حال حاضر در دنیا قرار داده است.

این ابر کامپیوتر توسط وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، دانش و تکنولوژی و شرکت فوجیتسو به منظور شکستن سد ۱۰ پتافلاپی ساخته شده است. K دارای ۸۸۰۰۰ رایانه فوجیتسو با معماری SPARC64 VIIIfx می باشد و این ابر رایانه در ۸۶۴ رک جاسازی گشته است. محل کنونی این غول پردازشی در لابراتوار ریکن شرکت فوجیتسو، واقع در Kobe، ژاپن است.

با وجود اینکه این ابر کامپیوتر دارای بازدهی ۹۳٪ است، هزینه برق مصرفی آن در سال حدود ۱۰ میلیون دلار است آن هم در صورتی که با سرعت یک پتا فلاپ اش کار کند! بنابراین اگر بخواهند از تمام قدرت پردازشی این ابر رایانه استفاده کنند مصرف انرژی اش سرسام آور خواهد بود.

ژاپنی ها پیش از این و در سال ۲۰۰۹ قصد داشتند این رکورد را بشکنند اما رکود اقتصادی در آن سال سبب شد که این پروژه ۱.۲ میلیارد دلاری تا هم اکنون به تعویق بیوفتد. اما در نهایت آنها توانستند با ادامه پروژه، یک مرز جدید محاسباتی برای ابررایانه های دنیا ثبت کنند.

نظر شما راجع به این ابر کامپیوتر چیست؟ آیا تا به حال ابر کامپیوتری را از نزدیک دیده اید؟

نوشته شده در جمعه 13 آبان 1390برچسب:,ساعت 23:20 توسط Aron va mahdis| |

canon C300

کانن مشتاقانه تصمیم دارد راهی به دنیای پر زرق و برق هالیوود باز کند. برای همین استودیو پارامونت را برای معرفی محصول جدیدش به صدها نفر از خبرنگاران و کارکنان صنایع فیلم سازی انتخاب کرد. البته میهمان ویژه این مراسم هم مارتین اسکورسیزی بود. کانن برای عکاسان حرفه ای به هیچ عنوان نام ناشناسی نیست. اما در دنیای فیلم سازی هنوز راه زیادی تا رسیدن به غول هایی همچون RED EPIC دارد. کانن C300 البته ممکن است روی کاغذ به شکل خارق العاده ای قدرتمند به نظر نرسد. قابلیت هایی همچون امکان سوار شدن EF یا PL (و نه هر دو)، فیلمبرداری 1080p، یک جفت اسلات کارت حافظه CF، خروجی HD-SDI و امکان تایم کد. اما بر اساس ویدیوها و مقالات منتشر شده باید به گونه دیگری درباره آن قضاوت کرد.

سنسورهای این دوربین به شکل خارق العاده ای قدرتمند هستند و فاکتورهای تنوع و تطبیق پذیری، شانس موفقیت آن را تا حد فراوانی بالا می برند. این دوربین به صورت ویژه ای برای باز تولید دقیق رنگ ها بهینه سازی شده است. به ویژه تونالیته رنگی پوست صورت در این دوربین به خوبی حفظ می شود. این دوربین خوش دست و با کیفیت دارای یک سنسور سوپر ۳۵ میلیمتری CMOS است که رزولوشن 4K را برای تان فراهم می آورد. شما هم تنها کافی است ۲۰هزار دلار از جیب مبارک برای داشتن آن بپردازید. البته با این مبلغ، علاوه بر دوربین، دو لنز ۶۰ - ۱۴۰۵ میلیمتری و دو لنز ۳۰۰ - ۳۰ میلیمتری هم در اختیار خواهید داشت. البته می توانید از لنز های ۲۴ میلیمتری، ۵۰ میلیمتری و ۸۵ میلیمتری EF prime هم بر روی این دوربین استفاده کنید.

سنسور این دوربین برای رنگ های آبی و قرمز ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و برای رنگ سبز ۱۹۲۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را تولید می کند. البته زمان ارائه این دوربین به بازار اواخر ژانویه ۲۰۱۲ است. لطفا کمی صبر داشته باشید.

نوشته شده در جمعه 13 آبان 1390برچسب:,ساعت 23:19 توسط Aron va mahdis| |

HTC Rezound

از وقتی شرکت اچ تی سی با Dr. Dre قرارداد بسته دیگر باید تلفن های این شرکت را با سیستم صوتی BEATS ببینیم. و حالا این تلفن جدیدی به نام Rezound است که با نمایشگر 4.3 اینچی اش به زودی وارد بازار خواهد شد.

نمایشگر تلفن جدید اچ تی سی قادر به پخش تصاویر 720p است و یک پردازشگر دو هسته 1.5 گیگاهرتزی را در قلب خود جای داده است. یک گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی آن را همراهی می کنند که با یک حافظه میکرو اس دی ۱۶ گیگابایتی دیگر تکمیل میشود.

اگر از سیستم عامل بپرسید باید بدانید که محصول جدید اچ تی سی با آخرین نسخه اندروید ارایه می شود و این شرکت می گوید که به بستنی حصیری نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 1080p نیز آن را همراهی می کند که با یک لنز f2.2 تکمیل شده است.

از همه مهمتر هدفون Beats هم به همراه این تلفن ارایه می شود که علاقمندان به موسیقی به راحتی نمی توانند از کنار آن عبور کنند.

این تلفن فعلا از ماه آینده و در اپراتور ورایزون آمریکا روی شبکه LTE و با قیمت ۲۹۹ دلار به صورت قراردادی وارد بازار خواهد شد. باید ببینیم که در آینده آن را در جاهای دیگر هم ملاقات می کنیم یا نه.

نوشته شده در جمعه 13 آبان 1390برچسب:,ساعت 11:3 توسط Aron va mahdis| |

پرینترهای چند کاره این روزها همه جا پیدا می شوند اما این محصول جدید اچ پی کارهای دیگری هم بلد است. با آن می توانید کار پرینت رنگی لیزری، کپی، فکس و اسکن اشیا را انجام بدهید!

درست خوانده اید این دستگاه چند کاره دارای یک دوربین و سنسورهای مخصوص است که روی یک بازو بالای دستگاه قرار گرفته اند. و ۶ تصویر از زاویه های مختلف اشیا تهیه کرده و در نهایت یک تصویر با رزولوشن بالا از شی مورد نظر در اختیار شما قرار می دهد.

این اسکنر قادر به اسکن اسناد دو بعدی نیز هست اما کاربرد جالب و متفاوت اش در اسکن از اشیا کوچکی است که می توانید روی دستگاه قرار داده و از آنها تصویربرداری کنید. ضمن اینکه این بازو به فلاش هم برای نوردهی مناسب به اشیا مجهز است.

نرم افزار ارایه شده به همراه پرینتر هم امکانات جالبی در اختیار شما قرار می دهد. از جمله اینکه می توانید پس زمینه را از تصویر حذف کرده و یک تصویر خالص از شی مورد نظرتان داشته باشید.

البته این طور که به نظر می آید تصویر نهایی دو بعدی اما با رزولوشن بالا است و شما تصویر سه بعدی در اختیار نخواهید داشت. در نتیجه مانند این است که با یک دوربین دیجیتال از شی مورد نظرتان عکس گرفته باشید. اما در اینجا به خاطر نوردهی و تنظمیات بیشتر احتمالا نتیجه کار، بهتر خواهد بود.

به هر حال شاید قیمت ۴۰۰ دلاری TopShot LaserJet Pro M275 با این اسم طولانی اش شما را ترغیب به داشتن اش بکند. شاید هم هنوز آن را یک محصول اولیه از این دسته بدانید و ترجیح بدهید منتظر نسل های بعدی و پیشرفته تر اش بمانید.

نوشته شده در پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:,ساعت 17:9 توسط Aron va mahdis| |

شما از چه مرورگری برای وبگردی استفاده می کنید؟ طرفدار هر مرورگری که باشید این خبر جالبی است. چرا که برای نخستین بار در ده سال گذشته میزان کاربران مرورگر اینترنت اکسپلورر در جهان به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

این آمار حرف های زیادی برای گفتن دارد. مرورگرهای موبایل به سرعت در حال پیشرفت هستند و این به معنی استفاده بیشتر کاربران از تلفن های هوشمند و تبلت ها است. و مرورگر کروم هم در این میان پیشرفت خوبی داشته است.

نوشته شده در پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:,ساعت 17:8 توسط Aron va mahdis| |

شرکت خودروسازی PORSCHE را همه می شناسیم. شرکتی که بعضی از منتقدان، دپارتمان طراحی آن را تنبل ترین دپارتمان طراحی در بین شرکت های خودروسازی دنیا می دانند. اما درکنار این دپارتمان طراحی، استدیو پورشه دیزاین قرار گرفته. استدیو ای که به نظر هیچ میانه ای باتنبلی ندارد.

این استودیو پیش از این دست به طراحی وسایل بسیاری زده بود. از طراحی ساعت و عینک و چمدان گرفته تا طراحی قایق. اما دست پخت آخر پورشه دیزاین با طعم بلک بری به نظر شباهتی به شام آخر ندارد. این یک شروع است برای شرکتی که پا در دنیای جدیدی گذاشته است.

P'9981 اسمارت فونی با صفحه لمسی است که در جلو یک صفحه کلید QWERTY، در پشت یک دوربین 5 مگاپیکسلی با توانایی ضبط تصاویر با کیفیت HD و در درون از 8 گیگابایت حافظه داخلی به همراه یک پردازنده 1.2 گیگاهرتزی بهره می برد. قاب جلویی آن از جنس استیل ضد زنگ است و پشت آن با چرم پوشیده شده.


P9981-Porsche-Design-Narenji2.jpg

تجربه کار با یک گوشی که پورشه آن را طراحی کرده، با سیستم عامل بلک بری 7 می تواند جالب باشد، اما بهای این تجربه خاص احتمالا چیزی در حدود 2 هزار دلار برایتان آب خواهد خورد. و باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرکت بلک بری چه زمانی آن را وارد بازار می کند.

نوشته شده در پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:,ساعت 17:7 توسط Aron va mahdis| |

گوگل از ۱۰ روز پیش در وبلاگ رسمی خود خبر از تغییرات عمده‌ای در گوگل ریدر داده بود، تغییراتی که کاربران عاشق گوگل ریدر را نگران می‌کرد، این تغییرات از بامداد امروز عملی شدند.

اگر وارد حساب خود در گوگل ریدر شوید، این تغییرات را می‌توانید ببینید، قالب جدید گوگل ریدر، عمدتا سفیدرنگ است، از جهاتی این قالب جمع و جورتر و زیباتر از قالب پیشین است، اما از دیدی دیگر سفیدی یکنواخت آن در وب‌گردی‌های طولانی دل‌آزار است. به علاوه رنگ عناوین فیدها هم با رنگ فونت متن فیدها، تفاونی ندارد و هر دو مشکی هستند و همین مسئله کاربرانی که را که عادت دارند، سریع اسکرول کنند و در صورتی که عنوانی جلب نظر کرد، متن پست را بخوانند، به دردسر خواهد انداخت.
البته اگر کاربر فایرفاکس و یا کروم باشید، با استفاده از افزونه‌ گریزمانکی یا استایلیش و بهره‌گیری از قالب‌هایی که به زودی روی وب قرار خواهند گرفت، می‌توانید قالب دلخواه خود را داشته باشید و نباید نگران این مسئله باشید.

خوشبختانه، در نسخه جدید گوگل ریدر، هنوز هم می‌توانید پست‌هایی را پسندیده‌اید با «استار» مشخص کنید تا بعدا بتوانید برگردید و آنها را بخوانید.

اما مشکل اصلی که از ۱۰ روز همه کاربران گوگل ریدر را نگران کرده است، حذف عناصر اجتماعی پیشین گوگل ریدر است. بله! از این به بعد دیگر نمی‌توانید پست‌ها را «لایک» بزنید یا به اشتراک بگذارید و خبری از «فالو» کردن و «فالو» شدن در گوگل ریدر نیست! به جای آن گوگل سعی کرده، ویژگی‌های اجتماعی گوگل پلاس را به گودر بیاورد و از این به بعد شما به جای لایک و شیر، آیکون «پلاس وان» را در زیر فیدها خواهید دید.

برای من به عنوان یک وبلاگ‌نویس، تعداد لایک‌هایی که هر پستم می‌گرفت، اهمیت زیادی داشت، چون معیاری بود از میزان محبوبیت پست‌ها و به من کمک می‌کرد که سمت و سوی وبلاگ را مشخص کنم و متوجه بشوم که چه پست‌هایی برای خواننده‌ها جالب‌تر است.

آیا تعداد «پلاس‌وان‌ها» می‌تواند، همان کارایی میزان لایک‌ها را داشته باشد؟
به طور کلی پاسخ من به این سؤال مثبت است. یک خبر خوب هم این است که شما در «گوگل ریدر» خودتان در زیر هر نوشته، تعداد کل «پلاس وان‌های» آن را خواهید دید. به عنوان مثال اگر ۱۰ نظر از خواننده‌های من با مراجعه مستقیم به وبلاگ، پستی را پلاس وان کرده باشند و ۲۰ نفر هم در گودر مبادرت به این کرده باشند، گوگل ریدر عدد ۳۰ را برای پلاس‌ وان‌های یک پست نماش خواهد داد.
یکی از سرگردانی‌ها پیشین بعضی از وبلاگ‌نویس‌ها این بود که وبلاگشان چندین خروجی فید داشت و هر یک از این خروجی‌های فید، به صورت جداگانه لایک می‌گرفتند و بنابراین آگاه شدن از تعداد کل لایک‌ها یا باید با مراجعه به همه این خروجی‌های فید صورت می‌گرفت و یا استفاده از سایت لایک‌خور. به نظر می‌رسد با توجه به جمع شدن تعداد «پلاس وان‌»ها، این مشکل را هم در گوگل ریدر جدید نداشته باشیم.

البته ما همچنان به سایت لایک‌خور برای دیدن پست‌های برتر وبلاگستان و دسترسی سریع به آمار وبلاگ نیاز خواهیم داشت، امیدواریم که مشکلات تکنیکی عمده‌ای بر سر راه لایک‌خور قرار نگیرد و این سایت همچنان بتواند نقش سابق خود را بازی کند.

اگر از کاربرانی هستید که نوت‌های زیادی در گودر می‌گذاشتید و حالا نگران هستید که کل این نوت‌ها از بین رفته‌اند، نگران باشید، شما می‌توانید با مراجعه به اینجا از کل فعالیت‌های اجتماعی سابق خود در گودر پشتیبان بگیرید.

اما مسئله نگران‌کننده این است که کل دنبال‌کننده‌هایی و دنبال‌شونده‌هایی که کاربران مشتاق گوگل ریدر در طی سال‌ها به دست‌ آورده‌اند، حذف خواهند شد. البته می‌شود با کارهایی این ضایعه را کمتر کرد، مثلا اگر کاربر ارزشمندی را دنبال می‌کردید، می‌توانید از این به بعد اکانت او را در پلاس دنبال کنید، اما بدیهی است که کاربرانی که دنبال‌کنندگان زیادی درگودر قبلی داشتند، نمی‌توانند امید داشته باشند که همه این کار را بکنند و با ریزش شدید دنبال‌کنندگانشان مواجه خواهند شد.

اما نگران‌کننده‌ترین مسئله، نه پلاس‌وان شدن فیدها در گودر جدید است و نه ریزش دنبال‌کنندگان و از دست دادن دنبال‌شونده‌ها، نگرانی عمده این است که اشتراک مطالب به سادگی و با اعتبار قبلی دیگر ممکن نخواهد بود.

برای اینکه متوجه مسئله شوید، بیایید با هم روند اشتراک مطلب را در گودر جدید با هم مرور کنیم:

۱- در گودر جدید برای اشتراک یک مطلب، ابتدا باید آن را پلاس وان کنید. با این کار مطلب در پلاس شما در قسمت مطالب پلاس‌زده شده قرار می‌گیرد.

۲- بعد از پلاس وان کردن، می‌توانید با کلیکی دیگر، مطلب را به صورت یک پست در پلاس منتشر کنید. در این قسمت می‌توانید حلقه‌ای که قرار است، پست در آن قرار بگیرد مشخص کنید و تعیین کنید که پست به صورت عمومی در معرض دید همه باشد، یا فقط دوستان خاص یا خانواده شما آن را ببینند. با انجام این کلیک، «خلاصه»‌ای چندجمله‌ای از پست به همراه یک تصویربندانگشتی از عکس‌های آن پست، منتشر می‌شود. در صورت داشتن اینترنتی کند و «نیم‌سوز»، بارگزاری این قسمت وقت‌گیر و حتی گاهی ناممکن است.

معایب و نقاط ضعف اشتراک پلاسی پست‌ها، نسبت به اشتراک گودری سابق:
۱- اشتراک گذاشتن دو کلیکی شده و دیگر به سبک سایق یک کلیکی نیست! یک کلیک بیشتر، یعنی به اشتراک گذاشته نشدن کلی از پست‌ها از سوی کاربرانی گودر!

۲- عدم امکان مشاهده کل پست به اشتراک‌گذاشته شده در پلاس: خلاصه چندجمله‌ای یک پست چه جذابیتی می‌تواند داشته باشد؟ هیچ مفهومی را منتقل نمی‌کند. برای من به عنوان یک وبلاگ‌نویس، همین مطلب ضایعه‌ای است، شمار قابل توجهی از نوشته‌های من، بارها به اشتراک گذاشته می‌شدند و من علاوه بر خواننده‌های ثابت خودم، روی همین پست‌های به اشتراک گذاشته شده حساب می‌کردم، این پست‌ها مخاطب را من زیاد می‌کردند و به صورت مرتب تعدادی را به شمار خواننده‌های فیدی من می‌افزوند.

۳- کاهش ارزش پردازش گودری مطالب و مخلوط شدن پست‌های اشتراکی گودری با مطالب دیگر: محیط یک شبکه اجتماعی عمومی مثل فیس‌بوک یا پلاس با محیط یک شبکه اجتماعی مثل نسخه پیشین گودر تفاوت بسیار دارد. در گودر، ما نوع خاصی از کاربری را شاهد بودیم، کاربران گودر صدها فید را می‌خواندند و مطالب جالبش را به اشتراک می‌گذاشتند و یادداشت‌ها و نظرات خود را به این مطلب می‌افزودند، با این کار، آنها یک ماشین بزرگ پردازش مطالب را درست می‌کردند.
اما حالا، وقتی پست‌های ارسال شده از گودر با مطالب دیگر مخلوط می‌شود، دیگر غنای کلی مطالب پایین می‌آید. کاربری مثل من که عادت داشت خیلی سریع هر روز اخبار و مطالب پردازش‌شده کاربران گودر را بخواند، دیگر وارد باید پلاس شود و در کنار پست‌های نامربوط دیگر شامل احوالات و نظرات کاربران پلاس و یا عکس‌های متحرکی که آنها در پلاس پست کنند، سعی کند که مطالب گودری را که خلاصه هم شده‌اند، پیدا کند. پیداست که این مطلب به کلی ارزش اشتراک به سبک جدید را کم خواهد کرد.

خب بیایید مزایا و معایب گودر جدید را به صورت فهرست‌وار با هم مرور کنیم:

مزایا:
- قالب مینیمال سفید
- متحد شدن و یکپارچه شدن «پلاس وان‌»های هر مطلب
- یکپارچه شدن ویژگی‌های اجتماعی گودر با پلاس

معایب:
- ریزش دنبال‌کنندگان و دنبال‌شونده‌ها
- سردرگمی کاربران برای تطبیق با شرایط جدید
- دشوار شدن و کاهش اعتبار اشتراکات ارسال شده از گودر به پلاس
- عدم امکان مشاهده اشتراکات به صورت پست کامل در پلاس

به علاوه باید در نظر داشت که نگاه رسمی تیره‌ای به شبکه‌های اجتماعی در ایران جاری است و بنابراین حساسیت بیشتری به پلاس نسبت به گودر وجود خواهد داشت و مشکلات عدم دسترسی هم تشدید خواهند شد.

آیا می‌توان با ترفندهایی مشکلات را کمتر کرد؟
۱- پیش از هر چیز، از وبلاگ‌نویس‌های آی‌تی انتظار می‌رود که در مورد پلاس‌وان کردن و شیوه جدید اشتراک، با نوشتن پست‌هایی به خوانندگان خود توضیح بدهند.
۲- هر چه زودتر از فعالیت‌های پیشین خود در گودر پشتیبان بگیرید، اگر کاربران خاصی را در گودر دنبال می‌کردید، که برایتان اهمیت داشتند، سعی کنید که حساب آنها را در پلاس پیدا کنید و آنها را در حلقه‌هایتان جای بدهید.
۳- با پشتکار و مسئولانه مطالب را به اشتراک بگذارید.
۴- امیدواریم که لایک‌خور هر چه زودتر بتواند از لحاظ تکنیکی شیوه‌هایی برای شمارش پلاس‌وان‌ها پیدا کند و شاهد سایت پلاس‌خور باشیم!
۵- به عنوان یک پیشنهاد از دوستان و کاربرانی که توانایی فنی نوشتن افزونه برای کروم و فایرفاکس دارند، تقاضا می‌شود که افزونه‌هایی بنویسند که کار اشتراک مطالب را آسان کنند و اجازه بدهند که کل مطلب در پلاس به اشتراک گذاشته شود.
این افزونه‌های باید بتوانند متن کل پست را به صورت کامنت‌هایی در زیر خلاصه پست منتشر کنند. مثلا به این صورت:

البته احتمالا نوشتن این افزونه‌های دشواری‌های زیادی در بر داشته باشد.

اما از زوایه دیدی ژرف‌تر و از دید یک کاربر جهانی، آیا تغییرات جدید کمکی به پلاس خواهند کرد؟
شخصا در مؤثر بودن تغییرات جدید در گودر در راستای افزودن بر جذابیت پلاس، تردید دارم. تصور می‌کنم راه‌های بینابینی هم برای گوگل وجود داشت. مثلا:
- امکان برقراری جریان گودر به پلاس، ضمن دست نزدن به ویژگی‌های اجتماعی گودر
- امکان مشاهده جداگانه مطالب اشتراکی گودر در گوگل پلاس و دیدن آنها به صورت کامل
- امکان تشکیل خودکار حلقه‌هایی در پلاس که شامل همه افراد دنبال‌کننده و دنبال‌شوند در گودر باشد.

تجربه نشان داده است که کاربران بیشتر از افزوده شدن ویژگی استقبال می‌کنند و نه تغییر به صورت جابجایی ویژگی‌ها و حذف تحمیلی آنها.

در این ده روزه بعضی از دوستان، نگرانی‌های کاربران ایرانی گودر و شماری از کاربران بین‌المللی این سرویس را بیشتر ناشی از خو گرفتن آنها به شیوه کاربری خاصی می‌دانستند که به صورت پیش‌فرض مد نظر گوگل نبود.

درست است که برخی از کاربران گودر را با یک سرویس وبلاگ‌نویسی اشتباه گرفته بودند یا از آن برای پخش آگهی استفاده می‌کردند، درست است که مناظره‌ها و یقه‌گیری‌ها به صورت مطالب زیر پست‌ها هم کم نبود، اما باید توجه داشت که این نیازهای خاص ما بود که به سوی این سبک خاص کاربری سوقمان داد و من شخصا مشکلی با این شیوه کاربری نداشتم.

اما اگر از این کاربرهای نامعمول صرف‌نظر کنیم، باید بگویم که نگرانی عمده در حال حاضر این است که تغییرات جدید، نه‌تنها کمکی به پلاس نکند، بلکه کاربران سنتی گودر را هم دلسرد کند و نتیجه کلی چیز نباشد جز یک فرایند اجتماعی‌زدایی از یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اینترنتی.

نوشته شده در چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:,ساعت 18:6 توسط Aron va mahdis| |

احتمالا شما شرکت ARM را می شناسید؟ شرکتی که سی پی یو بسیاری از تلفن های هوشمند و تبلت ها را تولید می کند و حالا دیگر برای خودش اسمی در میان غول های بزرگ تولید کننده پردازشگر یعنی اینتل و ای ام دی پیدا کرده است.

اما این شرکت با اینکه در پردازشگرهای موبایل قدرتمند است تا به حال در سی پی یو های کامپیوتر و البته سرور حرفی برای گفتن نداشته است. اما به نظر می رسد که موفقیت اش در بازار موبایل سبب شده که جرات پیدا کند چشم در چشم شرکت هایی مانند اینتل دوخته و وارد بازار پردازشگرهای ویژه سرور هم بشود.


حالا شرکت اچ پی اعلام کرده که می خواهد سرورهایی را با پردازشگرهایی برپایه ARM تولید کند که هم قیمت ارزان تری دارند و هم انرژی کمتری مصرف می کنند. شرکت اچ پی می گوید پردازشگرهای جدید تقریبا یک دهم پردازشگرهای فعلی برای سرورها انرژی مصرف می کنند و البته فضای بسیار کمتری را هم اشغال خواهند کرد.

البته این شرکت هم فعلا با احتیاط بازار جدیداش را شروع کرده و گفته استفاده از این پردازشگرها سبب نمی شود که شما نیاز به استفاده از پردازشگرهای قدرتمند مخصوص سرور را نداشته باشید و این سرورهای جدید برای کارهای سبک مانند میزبانی صفحات استاتیک و تصاویر مناسب هستند.

فعلا قرار شده تعدادی از این سرورها به صورت آزمایشی توسط اچ پی تحت بررسی قرار بگیرند و در صورت بازدهی مناسب شاهد استفاده از پردازشگرهای ARM به صورت وسیع روی سرورها خواهیم بود. تصورش را بکنید پردازشگرهایی که روی تلفن همراه تان قرار دارند آنقدر محبوب شده اند که قرار است روی سرورها هم از آنها استفاده شود.

نوشته شده در چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:,ساعت 17:43 توسط Aron va mahdis| |

شاید شما هم یادتان می آید زمانی را که برنامه های تلویزیونی با پخش تصاویر گمشدگان شروع می شد و کودکانی که منتظر بودند برنامه مورد علاقه خودشان را تا چند دقیقه دیگر ببینند، لحظه های سختی را تا شروع برنامه کودک می گذراندند. حالا تولید کفشهای جدید مجهز به جی پی اس می تواند هم برای کودکان خوب باشد و هم برای کسانی که ضعف حافظه دارند. تا دیگر کسی گم نشود.

این کفشها که توسط شرکت GTX Corp طراحی و عرضه شده اند در قسمت پاشنه مجهز به ست GPS شده اند. به این ترتیب شما می توانید در هر لحظه محل دقیق این کفشها (یا موقعیت کسی که آنها را پوشیده است) را ردگیری کنید. این کفش برای والدینی که نگران کودکشان هستند یا برای افرادی که از ضعف حافظه یا آلزایمر رنج می برند می تواند مفید باشد. پیش از این نیز ابزارهای مجهز به مکانیاب GPS برای مقاصد این چنینی وارد بازار شده بودند. اما گم کردن ابزارهایی مانند دستبند یا ساعت مچی یا ابزارهایی که داخل کوله پشتی جاسازی می شوند خیلی راحت اتفاق می افتد. در حالیکه فراموش کردن کفش برای کسی که می خواهد از خانه خارج شود کمی سخت است.

باید اضافه کنیم که این کفشها دارای قابلیت هشدار هستند به صورتی که اگر کفش از محدوده مورد نظر شما خارج شود، بلافاضله هشداری برایتان ارسال خواهد شد و محل دقیق کفش (و البته صاحب کفش!) را اعلام خواهد کرد.

نوشته شده در چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:,ساعت 17:43 توسط Aron va mahdis| |

قصد خرید یک لپ تاپ یا کامپیوتر جدید دارید. اما چگونه اطمینان داشته باشید کامپیوتری که می خرید واقعا از سخت افزار سالمی برخوردار است و فروشنده دستگاهی با قطعه ای معیوب در اختیار شما قرار نمی دهد؟ آن هم با این بازار و وجود قطعات با کیفیت نامناسب به همراه وضع بد گارانتی ها و خدمات پس از فروش. اگر لپ تاپ یا کامپیوتر جدیدتان اشکال سخت افزاری داشته باشد باید منتظر دردسرهای جدی باشید.

راه حل چیست؟ باید هنگام خرید تا جای ممکن کامپیوتر جدیدتان را تست و بررسی کنید. اگر اطلاعات لازم را داشته باشید به راحتی و با چند تست خودتان می توانید بسیاری از مشکلات سخت افزاری را کشف کنید. بنابراین دانستن این موارد هم به شما کمک می کند که کامپیوتر جدیدتان را تست کنید و هم می توانید به دوستان تان هنگام خرید کامپیوتر جدید کمک کنید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

نوشته شده در چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:,ساعت 17:42 توسط Aron va mahdis| |

اوبونتو یکی از محبوب ترین توزیع های لینوکس به شمار می آید و همین الان هم بعضی ها آن را روی تبلت و حتی تلفن هوشمند شان نصب می کنند. اما به هر حال نسخه فعلی یک نسخه دسکتاپ است و برای صفحه های لمسی طراحی نشده است.

از سال گذشته شایعاتی وجود داشت که این توزیع محبوب لینوکس قصد دارد به سوی تلفن های هوشمند و تبلت ها هم حرکت کند تا اینکه سرانجام این شرکت رسما اعلام کرده که می خواهد از نسخه معمول اش برای کامپیوترهای شخصی خارج شود و مرزهای جدیدی را ببیند.

آنها می گوید هم اکنون به نظر زمان مناسبی می آید که ما به سوی تبلت ها، تلفن های هوشمند و تلویزیون ها حرکت کنیم. هر چند فعلا محصولی برای ارایه وجود ندارد اما آنها می گوید که امیدوارند تا زمان ارایه نسخه 14.04 اوبونتو در سال 2014 این لینوکس وارد تلفن های هوشمند هم بشود.

بنابراین می توانید امیدوار باشید که نسخه های اولیه و آزمایشی را خیلی زودتر در اینترنت پیدا کنید. انگار اندروید در حال پیدا کردن یک برادر جدید است.

نوشته شده در سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:,ساعت 15:15 توسط Aron va mahdis| |


Power By: LoxBlog.Com